1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه دندان‌های شیری را تمیز کنیم؟

چگونه دندان‌های شیری را تمیز کنیم؟

چگونه دندان‌های شیری را تمیز کنیم؟

حتی اگر تمام دندان‌های شیری می‌افتند مراقبت از آن‌ها مهم است. از دست دادن یا پوسیدگی این دندان‌ها می‌تواند باعث تغییر شکل دهان شود و زمانی که دندان‌های دائمی جای خود را بگیرند، مشکلاتی ایجاد می‌کند. شروع زود هنگام عادت مسواک زدن منظم باعث می‌شود کودک شما در آینده بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کند. این نکات می‌تواند به شما کمک کند دندان‌های شیری را به درستی تمیز کنید.

 

 از مراحل به وجود آمدن دندان اطلاع داشته باشید:

اولین دسته از دندان‌ها زمانی که کودک شما حدود ۶ ماهه است رویش می‌کند. در حدود ۸ ماهگی دندان‌های میانی روی لثه بالایی وارد می‌شوند. دو دندان در هر طرف حدود ۹ تا ۱۰ ماهگی ظاهر می‌شوند. سپس چهار دندان هر چهار ماه یکبار در می‌آیند، تا زمانی که تمام ۲۰ دندان در سن ۳ سالگی ظاهر شوند. اگر دندان‌های کودکتان دقیقاً به این ترتیب ظاهر نشد نگران نباشید.

 دهان کودک خود را قبل از در آمدن دندان‌هایش تمیز کنید:

قبل از در آمدن دندان‌های کودک پس از هر بار شیر خوردن لثه‌های او را با یک پارچه گرم و مرطوب یا یک تکه گاز مرطوب که دور انگشت خود پیچیده شده است پاک کنید. همچنین می‌توانید دستگاه‌های لاستیکی نرم و بند انگشتی بخرید (آن‌ها روی انگشت اشاره شما قرار می‌گیرند) .

 

 به فرآیند تمیز کردن دندان مسلط شوید:

یک قطره خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه یک دانه برنج روی یک مسواک نرم با سر کوچک بمالید. از این برای تمیز کردن دندان‌های کودکتان دو بار در روز استفاده کنید. مسواک زدن در شب برای جلوگیری از پوسیدگی بسیار مهم است. هنگامی که دندان‌های کودک شما به یکدیگر برخورد کرد زمان آن فرا رسیده است که نخ دندان کشیدن را شروع کنید.

 

 برای اولین ویزیت دندانپزشکی برنامه‌ریزی کنید:

دندانپزشکان اطفال می‌توانند پوسیدگی زودرس دندان را تشخیص دهند و اطلاعاتی در مورد رشد مناسب دهان و صورت ارائه دهند. قرار ملاقات‌ها را در زمانی از روز که کودک شما هوشیارتر است برنامه‌ریزی کنید.

 

-به پوسیدگی دندان توجه کنید:

پوسیدگی دندان می‌تواند در نتیجه قرار گرفتن مداوم در معرض قند طبیعی موجود در شیر مادر یا شیر خشک رخ دهد. اولین علائم معمولاً لکه‌های سفید روی خط لثه دندان‌های جلویی بالایی هستند. در نهایت یک حفره تشکیل می‌شود که با تغییر رنگ و حفره‌های جزئی مشخص می‌شود. اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید حتماً با دندانپزشک کودک خود مشورت کنید تا یک برنامه درمانی ارائه دهید.

 از پوسیدگی دندان کودک خودداری کنید:

یکی دیگر از بخش‌های مهم بهداشت دندان پیشگیری از بیماری است که معمولاً دهان شیشه شیر کودک نامیده می‌شود که می‌تواند منجر به از دست دادن دندان‌های شیری شود. معمولاً در نوزادانی که به طور معمول با بطری‌های شیر (یا بدتر از آن آبمیوه) به رختخواب ‌می‌روند ایجاد می‌شود. هرگز نوزاد خود را برای مدت طولانی با شیشه شیر ر‌ها نکنید، به خصوص اگر متوجه شدید که دیگر شیر نمی‌دهد و فقط برای راحتی از بطری استفاده می‌کند.

 

منبع:

www.parents.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *