1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه می‌توانم اتاق کودکم را بدون خرج کردن زیبا کنم؟

چگونه می‌توانم اتاق کودکم را بدون خرج کردن زیبا کنم؟

چگونه می‌توانم اتاق کودکم را بدون خرج کردن زیبا کنم؟

با کمی نوآوری و خلاقیت می‌توانید اتاق کودکان خود را زیبا جلوه دهید. شما می‌توانید با وسایلی که در محل خود دارید کار‌های زیادی انجام دهید تا حس جدیدی به اتاق فرزندانتان بدهید.

 

 مبلمان را دوباره مرتب کنید:

فقط با چیدمان مبلمان می‌توانید ظاهر کلی اتاق کودکتان را تغییر دهید. موقعیت میز، تخت، کمد یا کاناپه را تغییر دهید و تفاوت شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد. اگر این کار را به درستی انجام دهید می‌توانید اتاق کودک خود را زیبا کنید.

 

 از قوطی‌های رنگ قدیمی استفاده کنید:

هر خانه‌ای چند قوطی رنگ در زیرزمین یا گاراژ دارد که تقریباً بی‌استفاده هستند. می‌توانید از آن قوطی‌های رنگ برای جذاب کردن اتاق کودک استفاده کنید. از بطری‌هایی استفاده کنید که ½ تا ¾ پر شده‌اند. اگر به اندازه کافی برای رنگ‌آمیزی کل اتاق ندارید، دیوار یا سقف خاصی را رنگ کنید. می‌توانید قفسه کتاب و کمد اتاق کودکان خود را رنگ‌آمیزی کنید تا آن‌ها را دلپذیرتر نشان دهید. لازم نیست پولی برای این کار خرج کنید.

 

 با پالت‌های قدیمی یک تخت بسازید:

می‌توانید از آن پالت‌ها برای درست کردن تخت برای کودکان خود استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن پالت‌ها شکل تخت بدهید که هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

 مواد استفاده شده خود را بازیافت کنید:

وقتی در حال تزئین اتاق هستید نباید اجازه دهید چیزی از بین برود. بهترین مکان برای آزمایش برخی از طرح‌های عجیب و غریب اتاق خواب کودکان است. با کمک موادی که تقریباً برای شما هدر می‌رود مبلمان، لباس یا حتی لوازم منزل بسازید.

 

 از اسکیت بورد کودکان خود به عنوان قفسه استفاده کنید:

وقتی اتاقی را برای فرزندانتان تزئین می‌کنید اتاق باید ظاهری را به کودک بدهد که آن را تحسین می‌کند. ساختن قفسه اسکیت برد کودک را شگفت‌زده می‌کند.

 چند گل مصنوعی اضافه کنید:

این کار هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد اما حس آرامش بخشی به اتاق می‌دهد. اگر شما یا فرزندتان عاشق نقاشی یا هنر هستید می‌توانید چند گل مصنوعی برای اتاق درست کنید. تا جایی که می‌توانید از رنگ‌ها استفاده کنید تا اتاق را سرزنده‌تر کنید. می‌توانید لامپ‌های کوچک را در آن گل‌های مصنوعی قرار دهید تا اتاق را در شب روشن‌تر کنید. با این کار اتاق کودکان خیالی به نظر می‌رسد.

 یک خانه بازی چوبی بسازید:

تقریباً همه ما چند چوب در خانه داریم که هیچ فایده‌ای ندارند. برای ساختن نوعی زمین بازی برای کودک خود باید خارج از چارچوب فکر کنید. شما فقط به چند چوب نیاز دارید و با چیدمان دقیق آن چوب‌ها، خانه بازی چوبی برای کودک شما آماده می‌شود.

 از شومینه استفاده نشده خود استفاده کنید:

اگر شومینه‌ای دارید که مدتی است از آن استفاده نکرده‌اید، حتماً از آن برای تزئین اتاق کودکان خود استفاده کنید. می‌توانید داخل شومینه را با رنگ‌های تند (با توجه به سلیقه فرزندانتان) رنگ‌آمیزی کنید. حتماً یک گیاه را در آن قرار دهید. بچه‌ها عاشق نشستن در مقابل این جو هستند بنابراین می‌توانید کتاب و همچنین چند بالش زیبا در آنجا داشته باشید. می‌توانید از فضای اضافی اتاق استفاده کنید و این برای شما هزینه‌ای ندارد.

 

 تختی بسازید که شبیه خانه باشد:

کودک شما عاشق خوابیدن و رفتن به رختخوابی است که شبیه یک خانه کامل است. حتماً اسباب بازی‌ها را در آن قرار دهید. حتی می‌توانید کتاب بگذارید تا فرزندتان بتواند به اندازه کافی در آنجا درس بخواند.

 از‌اشیاء روزمره برای ساختن چیزی استثنایی استفاده کنید:

اشیاء زیادی وجود دارند که تقریباً برای یک خانه غیرعملی هستند. این‌اشیاء را می‌توان برای تزیین اتاق کودک حتی زمانی که پول ندارید به خوبی استفاده کرد. اگر نردبان چوبی قدیمی دارید، با در نظر گرفتن سلیقه فرزندانتان، یک ریل آویز درست کنید.

 

 آثار هنری فرزندانتان را قاب کنید:

این یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توانید برای تزئین اتاق کودکان خود انجام دهید و باعث افزایش اعتماد به نفس کودک شما می‌شود. اگر کودک شما عاشق هنر است، نقاشی‌های او را در اتاق آویزان کنید تا ظاهری جذاب داشته باشد.

 از پالت‌های قدیمی استفاده کنید:

این چیزی است که کودکان دوست دارند در اتاق خود داشته باشند. این روز‌ها خرید یک تاب داخلی جدید پیچیده است. می‌توانید با کمک چند پالت قدیمی برای اتاق کودکان خود یکی بسازید. این کار فضای بسیار کمی را می‌گیرد، اما تأثیر این تاب روی اتاق بسیار زیاد خواهد بود.

 

 تصاویر و آثار هنری فرزندتان را روی دیوار نمایش دهید:

با قرار دادن تصاویر روی دیوار می‌توانید زیبایی اتاق را افزایش دهید. حتماً فکر می‌کنید که هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. مطمئن شوید که آن تصاویر را قاب نکنید تا پولی خرج نکنید.

 

 تخت دو طبقه بسازید:

می‌توانید با کمک یک پرده ساده، کاغذ دیواری و چند تکه چوب یک تخت دو طبقه درست کنید. علاوه بر این اگر کودک شما عاشق سر خوردن است می‌توانید یکی از آن‌ها را نیز بسازید.

 استفاده از اسباب بازی‌های کودک:

اسباب بازی‌ها برای کودکان بسیار با ارزش هستند. اسباب بازی‌های کودک خود را به بهترین شکل ممکن نمایش دهید. با این کار اتاق جلوه اتاق کودک می‌دهد.

 

 میز مطالعه را رنگ کنید:

تعداد زیادی مداد و رنگ روی میز تکالیف قرار دهید تا فرزندتان را تشویق کنید که به پشت میز برود. این کار نه تنها به فضای کودک شما زیبایی می‌بخشد بلکه باعث می‌شود فرزند شما درس بخواند.

 

جلوی نور طبیعی را نگیرید:

به اتاق کودک شما زیبایی مثبت و همچنین شادی بخش می‌دهد. برای مطالعه کودک شما به نور خورشید مناسب نیاز دارد. بنابراین این ترفند را نادیده نگیرید.

 

منبع:

www.mysleepymonkey.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *