1403/02/13

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه یک کودک نوپا بیش از حد خسته را بخوابانیم؟

چگونه یک کودک نوپا بیش از حد خسته را بخوابانیم؟

چگونه یک کودک نوپا بیش از حد خسته را بخوابانیم؟

اگر کودک اغلب با مشکلاتی مواجه می‌شود که خودش به خواب می‌رود یا بعد از بیدار شدن در شب نمی‌تواند دوباره خود را آرام کند تا دوباره بخوابد باید روی استراحت کودک خود کار کنید. بهترین‌ایده این است که با یک متخصص اطفال تماس بگیرید. در صورتی که کودک گهگاه با خوابیدن یا چرت زدن مواجه می‌شود در اینجا کودک نوپای شما به نوعی نوازش سنتی یا آرامش نیاز دارد. وقتی صحبت از خواب می‌شود هورمون‌های اساسی ملاتونین و کورتیزول هستند. سطح آن‌ها در طول روز تغییر می‌کند بنابراین راحت است که در فواصل زمانی مشخص در روز به خواب بروید. کورتیزول هورمون مشابهی است که می‌تواند کودک را بیدار و هوشیار نگه دارد و در ساعت ۸ صبح به بالاترین حد خود می‌رسد و در طول روز کاهش می‌یابد. اگر کودک شما هیجان‌انگیز و بیش از حد خسته است استرس منجر به ترشح کورتیزول می‌شود که از تغییر آسان در خواب جلوگیری می‌کند.

کودک بیش از حد خسته چه معنایی دارد؟

ممکن است به این معنی باشد که کودک در ۲۴ ساعت خواب کافی نداشته یا برای مدت طولانی روز‌های متوالی نخوابیده است. به طور کلی در مورد کودکان نوپا خستگی بیش از حد می‌تواند به دلیل عدم چرت زدن، دیر خوابیدن یا حتی خواب ناآرام باشد. صرف نظر از علت خستگی بیش از حد ممکن است علائم ناخواسته‌ای ایجاد کند و به سلامت کلی آسیب برساند. خواب مناسب برای سن کودک تأثیر مثبتی بر سلامتی آن‌ها دارد.

 

خستگی بیش از حد در کودکان نوپا به چه علت است؟

از خواب پریدن یکی از شایع‌ترین علل خستگی بیش از حد در کودکان نوپا است. زمان بیداری کودکان نوپا به طور کلی بعد از ۵-۴ ساعت است. با نزدیک شدن به زمان بیداری کودک خواب‌آلود می‌شود و ممکن است شروع به مالیدن علائم خود کند یا علائمی مانند خمیازه از خود نشان دهد که نشان می‌دهد خسته است. این بهترین زمان برای خوابیدن یا خوابیدن کودک در شب است. در این مرحله آن‌ها ممکن است سریع بخوابند زیرا ملاتونین بر کورتیزول غلبه می‌کند. این به این دلیل است که آن‌ها می‌توانند به هورمون استرس آدرنالین و کورتیزول دسترسی داشته باشند که باعث می‌شود بیدار و هوشیار بمانند.

 

آیا محیطی آرام تأثیر در خواب کودک دارد؟

باید کتابی با تکرار عبارات یا شمارش انتخاب کنید که به خوابیدن کودک کمک کند. فعالیت دیگر تلاش برای گفتن شب بخیر ملایم به هر چیز سرگرم‌کننده در اتاق آن‌ها است. این باعث می‌شود آن‌ها باور کنند که شما به آن‌ها توجه می‌کنید. باید توجه داشته باشید که ثبات یک عامل ضروری است. زمان خواب کودک شما ممکن است هر شب در یک زمان مشخص باشد.

دلیل دعوای کودکان نوپا برای خواب چه می‌تواند باشد؟

برخی از دلایل مهم فیزیکی هستند از جمله آلرژی، دندان درد و گوش درد با این حال مشکلات خواب نیمه شب نیز وجود دارد مانند زمان قبل از خواب و سرگرمی در طول روز که می‌توانید به راحتی و بدون تلاش زیاد با آن‌ها مقابله کنید.

نتیجه‌گیری:

هر کودک نوپا می‌تواند به راحتی حدود ۴۵ دقیقه از تحریک یا زمان بیداری را قبل از اینکه خسته شود مدیریت کند. کودک شش ماهه می‌تواند به راحتی با زمان بیداری تا دو ساعت کنار بیاید.

 

منبع:

www.parentalquestions.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *