1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

کدام محصول پاک کننده شیمیایی را می‌توان با سایر شونده‌‌ها مخلوط کرد؟

کدام محصول پاک کننده شیمیایی را می‌توان با سایر شونده‌‌ها مخلوط کرد؟

کدام محصول پاک کننده شیمیایی را می‌توان با سایر شونده‌‌ها مخلوط کرد؟

یکی از مهم ترین عواملی که در ایجاد این زباله‌های خطرناک نقش دارند مواد شیمیایی موجود در پاک کننده‌های خانگی شما هستند. این محلول‌های شیمیایی برای محیط زیست و سلامتی شما مضر هستند زیرا بخارات سمی را آزاد می‌کنند که می‌تواند هنگام استنشاق آنها را بیمار کند. این محلول‌ها به خصوص اگر آنها را مخلوط کنید کشنده هستند زیرا گازهایی را آزاد می‌کنند که می‌تواند باعث بیماری‌های مزمن شود. شما باید از این محلول‌های شیمیایی به طور کامل اجتناب کنید و به جای آن از محصولات پاک کننده خانگی استفاده کنید در اینجا لیستی از برخی از محصولات پاک کننده طبیعی وجود دارد که می توانید در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید:

سرکه سفید:

سرکه سفید همه کاره ترین محصول پاک کننده طبیعی است که می‌توانید تقریباً در هر جایی از خانه خود استفاده کنید. اسید استیک ملایم موجود در سرکه سفید برای از بین بردن کف صابون، لکه‌های قهوه و چای، جلوگیری از کپک زدن و حل شدن رسوب آهک عالی است. 

جوش شیرین:

بهترین بخش در مورد جوش شیرین این است که می‌تواند چربی‌ها را بدون آسیب رساندن به سلامتی شما در کمترین زمان از بین ببرد. این محلول اولیه ساینده نیست بنابراین به هیچ سطحی در خانه شما آسیب نمی‌رساند و بسیاری از پاک کننده‌های باند نیز از آن استفاده می‌ ‌کنند. شما همچنین می‌توانید از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد در خانه خود استفاده کنید زیرا این یک خوشبو کننده طبیعی است.

پراکسید هیدروژن:

پراکسید هیدروژن یک مولکول آنزیمی ساده است که به دو مولکول اکسیژن و آب تجزیه می‌شود. بنابراین بی ضرر و در از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها در خانه شما موثر است.

اسانس:

روغن‌های ضروری برای خوشبو کردن خانه‌تان بدون استفاده از مواد شیمیایی عالی هستند. می‌توانید آنها را به پاک کننده‌های طبیعی مورد علاقه خود اضافه کنید تا بوی آنها تقویت شود. روغن درخت چای همچنین ضد باکتری است و بنابراین در کشتن میکروب ها و جلوگیری از هر گونه بیماری عفونی مفید است.

چه موادی را برای تمیز کردن و ساخت شوینده ترکیب کنیم؟

-جوش شیرین + سرکه:

جوش شیرین و سرکه سفید احتمالاً دو تا از بهترین راه حل‌های ترکیبی طبیعی هستند زیرا به خوبی با هم کار می‌کنند. اسید موجود در سرکه با عنصر ضروری موجود در جوش شیرین واکنش می‌دهد و کف حباب دار ایجاد می‌کند. این فوم به اندازه کافی قدرتمند است تا سرسخت ترین کثیفی ها را از بین ببرد. به عنوان مثال می‌توانید از این ترکیب برای تمیز کردن فاضلاب خود به روش زیر استفاده کنید:

  • ۳/۴ فنجان جوش شیرین را در ظرف بریزید
  • ۱/۲ فنجان سرکه سفید را به آن اضافه کنید
  • این مخلوط را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه در فاضلاب خود بگذارید

-پراکسید هیدروژن + جوش شیرین:

این ترکیب قدرتمند برای از بین بردن رسوبات و لکه‌های آب سخت عالی است. از آنجایی که پراکسید هیدروژن ضد قارچ است وقتی آن را با جوش شیرین ترکیب کنید دی اکسید کربن آزاد می‌شود. این ماده به اندازه سفید کننده در از بین بردن لکه‌ها موثر است و خطرناک و سمی نیست. شما باید ۳ درصد پراکسید هیدروژن را با ½ فنجان جوش شیرین در یک بطری اسپری اضافه کنید. سپس آن را روی تمام شیرهای حمام و آشپزخانه خود اسپری کنید و ببینید که چگونه کف صابون و لکه ها در عرض ده دقیقه از بین می روند.

 

منبع:

www.bondcleaninginadelaide.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *