1403/02/13

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

۱۲ ماده غذایی موثر برای رشد قد کودکان

۱۲ ماده غذایی موثر برای رشد قد کودکان

از موادغذایی مهم برای رشد قد کودکان می‌توان تخم مرغ، شیر، اسفناج، سویا، مرغ، ماهی، موز، سبزیجات برگ سبز، آجیل‌ها و مغزها، بلغور جو دو سر، شلغم و هویج را نام برد. والدین می‌توانند با گنجاندن این مواد غذایی در رژیم غذایی کودکان به افزایش قد کودک خود کمک کنند.

12 ماده غذایی موثر برای رشد قد کودکان

 و … است.

12 ماده غذایی موثر برای رشد قد کودکان

۹- آجیل ها و مغزها

مغزها نیز به افزایش قد کودکان کمک می‌کنند. مغزها مانند بادام زمینی، تخم کتان و دانه‌های کدو تنبل مواد معدنی ضروری بدن، اسیدهای آمینه و چربی‌های مفید بدن را تامین می‌کنند و اینگونه باعث رشد بافت‌های جدید در بدن شده و در نهایت برای رشد قد کودکان موثر هستند.

۱۰- بلغور جو دو سر

مانند سویا، بلغور جو دو سر نیز منبع پروتیئن‌های گیاهی است که برای افزایش قد و افزایش حجم عضلات مفید است. غذاهایی مانند جو دوسر، به بهبود استخوان‌ها و بافت‌های بدن کمک می‌کند و با تشکیل بافت‌های جدید، باعث افزایش قد می‌شوند.

۱۱- شلغم

شلغم نه تنها دارای مواد مغذی زیادی است، بلکه یکی از غذاهایی است که به شدت برای افزایش قد توصیه می‌شود،‌شلغم است. شلغم یک منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی، فیبر و پروتئین است. همه  این مواد مغذی، هورمون رشد در بدن را تحریک کرده و برای رشد قد کودکان مفید هستند.

12 ماده غذایی موثر برای رشد قد کودکان

۱۲- هویج

هویج یک منبع شگفت انگیز از ویتامین A و C است. ویتامین A برای حفظ کلسیم در استخوان‌ها، بسیار مهم است، باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و سلامتی بدن را حفظ می‌کند. برخی دیگر از منابع ویتامین A شامل کدو تنبل، سیب زمینی شیرین، زردآلو، فلفل قرمز، خربزه و انبه است.

نتیجه گیری

برای افزایش قد کودکان به غیر از عوامل ژنتیکی، عوامل دیگر مانند نوع مصرف مواد غذایی نیز موثر است. پدر و مادرها می‌توانند با گنجاندن این ۱۲ ماده غذایی موثر که در بالا گفته شد، در رژیم غذایی کودکان، شاهد افزایش قد کودک خود باشند.

برگرفته از: parentinghealthybabies


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *