1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آنچه باید در مورد بالم لب برای کودکان بدانید

آنچه باید در مورد بالم لب برای کودکان بدانید

آنچه باید در مورد بالم لب برای کودکان بدانید

ما به عنوان والدین سعی می‌کنیم هر کاری که می‌توانیم برای بچه‌هایمان در زمان بیماری یا احساس درد انجام دهیم. متأسفانه ترک خوردن لب‌ها یکی از مسائل رایج دوران کودکی در فصل سرما و در تمام طول سال است. بیشتر اوقات ما فکر می‌کنیم که بالم لب بهترین راه حل برای لب‌های خشکی زده و ترک خورده است، اما به نظر می‌رسد که در واقع برای بچه‌ها اینطور نیست. در حقیقت بالم لب می‌تواند برای سلامتی کودکان خطرناک باشد.

آیا بالم لب برای کودکان بی‌خطر است؟

اکثر کارشناسان می‌گویند که نباید برای بچه‌ها از بالم لب استفاده کنید. قبل از استفاده از هر نوع بالم لب برای ترک خوردن لب‌های خود، همیشه باید با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت‌های دیگر خود مشورت کنید. هرگونه مومیایی یا ترکیب آرام بخش که حاوی روغن نارگیل طبیعی و یا موم زنبور عسل باشد، برای کودکان بی‌خطر تلقی می‌شود.

نحوه جلوگیری از ترک خوردن لب بدون بالم لب:

برای شروع می‌توانید مطمئن شوید که فرزند شما به کافی مایعات می‌نوشد. شما می‌توانید مطمئن شوید که فرزند شما روزانه به اندازه کافی آب می‌نوشد و همچنین می‌توانید غذاهایی را که سرشار از رطوبت هستند، مانند هندوانه یا سوپ به او بدهید. آبرسانی مناسب به بچه‌ها کمک می‌کند تا از ترک خوردن لب‌ها جلوگیری کنند. علاوه‌بر این می‌توانید عادات فرزند خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت لزوم به او کمک کنید تغییراتی ایجاد کند. به عنوان مثال بسیاری از بچه‌ها لب‌های خود را لیس می‌زنند و این باعث می‌شود که لب‌ها به راحتی ترک خورند. بچه‌ها همچنین نمی‌توانند دهان خود را بعد از غذا پاک نکنند و این نیز می‌تواند منجر به ترک خوردن لب‌ها شود. با ایجاد این تغییرات کوچک، لب‌های کودک شما می‌تواند مرطوب و سالم بماند. اکثر والدین فقط می‌خواهند در زمان بیماری یا درد بچه‌های خود از آن‌ها مراقبت کنند.

 

منبع: www.moms.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *