خراسان/ خواهری ۳۱ ساله دارم که یک بچه دارد. از آن جایی که پدرم خیلی پولدار است، از زمانی که به سرطان مبتلا شد و دکترها گفتند در نهایت شش ماه زنده می‌ماند، خواهرم شروع کرده به خراب کردن من پیش پدر و مادرم. حتی یک بار تعقیبم کرد تا از من آتو بگیرد و من را از چشم پدر و مادرم بیندازد. همه‌اش به خاطر ارث است، ناجوانمردانه تلاش می‌کند تا پدرم من را از ارث محروم کند و همه چیز به خودش و مادرم برسد. نمی‌دانم چه کنم. می خواهم بروم در محله شان و آبرویش را ببرم ولی می‌ترسم. حال پدرم هم خوب نیست و نمی توانم با او در این باره شفاف صحبت کنم.
 
خانواده متشکل از پدر، مادر، خواهر و برادر است. این افراد به هم بسیار نزدیک هستند و به عبارتی صمیمیت فراوانی با یکدیگر دارند، به همین دلیل توقع یک سری رفتارها را از یکدیگر ندارند و در صورت بروز این رفتارها ممکن است به شدت از هم برنجند. متاسفانه گاهی اتفاق می‌افتد که به دلایل مختلف و از جمله مسائل مالی اعضای خانواده دست به اقداماتی علیه هم می‌زنند و شروع به تخریب رابطه خوبی می‌کنند که با هم دارند‌‌. در ادامه، چند توصیه برای شما مخاطب گرامی دارم.
 احساس‌تان را به مادر و خواهرتان بگویید
بهتر است درباره این موضوع و رفتارهایی که خواهرتان انجام می‌دهد، با خودش صحبت کنید و در خصوص این موضوع و حواشی مربوط به آن، یک گفت‌وگوی جدی و البته منطقی داشته باشید. همچنین در این خصوص به بیان احساستان بپردازید و از این که رفتار خواهرتان به ایجاد این احساسات در شما منجر شده است، با او حرف بزنید. بیان احساس کمک بزرگی به شما خواهدکرد تا رابطه خواهری خود را احیا کنید و از در کنار هم بودن لذت ببرید. در این گفت‌وگو ایشان را متوجه وجه مشترک و دغدغه مشترک خود یعنی بیماری پدر کنید. با رعایت ادب و در فرصت مناسب، به مادرتان هم همین حرف‌ها را بزنید.
 شاید دچار سوء تعبیر شده‌اید
این‌که از کجا این قدر اطمینان دارید که خواهرتان چنین هدفی را دنبال می‌کند و به دنبال این موضوع است که با خراب کردن شما، خودش را به پدر نزدیک کند و برای اموال پدر برنامه‌ای داشته باشد، مسئله قابل تاملی است و نیاز به بررسی دارد. بسیار مهم است که آیا فقط در   ذهن شما این موضوع برجسته شده است که او خودش را به پدر نزدیک می‌کند تا به لحاظ مالی از او سوء استفاده کند یا خیر؟ شاید رفتارهای خواهرتان توسط شما سوء تعبیر شده است. پس نیاز است که این موضوع را در خود بررسی کنید زیرا اگر شما خود بسیار درگیر مسائل مالی و ارث نباشید، به پرستاری و ارتباط با پدرتان متمرکز خواهید شد و قطعا این برای پدر بهتر خواهد بود.
 زندگی‌تان را به هم نریزید
در این روزها ارتباط با پدر و توجه به وی به دلیل بیماری‌شان کاملا نیاز است و این ارتباط عمیق می‌تواند به بهبود روحیه خود شما و پدر عزیزتان کمک کند، به زندگی عادی خود برگردید و روی برنامه‌های عادی اعم از تحصیل، کار و فعالیت‌های روزمره تمرکز کنید. با توجه به نظر دکترها، شما باید پذیرش بیماری و احتمال از دست‌ دادن پدرتان را در خود ایجاد کنید و زندگی عادی این پذیرش را در شما ایجاد خواهد کرد. این اتفاق باعث می شود تا در آینده حسرت به هم ریختن زندگی‌تان در این روزها را نخورید.

نویسنده : دکتر هادی غلام‌محمدی | مشاور خانواده