1403/02/05

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

خونریزی باعث سقط جنین می‌شود؟

خونریزی باعث سقط جنین می‌شود؟

خونریزی باعث سقط جنین می‌شود؟

خونریزی آن هم در ماه‌هایی که خبری از عادت ماهانه نیست، هر مادر منتظری را نگران می‌کند. اما آرام باشید. گرچه خونریزی در سه ماه ابتدای بارداری، اغلب از سقط جنین خبر می‌دهد، اما در نیمه دوم بارداری، معمولا نشانه تهدید کننده‌ای نیست. اگر ادامه این مطلب را بخوانید، خواهید فهمید که چه زمانی باید از این لکه‌های خون بترسید و در چه شرایطی، با صبر یا درمان‌های ساده، می‌توانید از خونریزی واژینال خلاص شوید.

التهاب بی‌دردسر

بسیاری از زنان در دوران بارداری، خونریزی‌های مقطعی و خفیف واژینال را تجربه می‌کنند. این خونریزی‌ها معمولا ظاهری نگران کننده و شدید ندارد و خیلی زود قطع می‌شود. التهاب واژن یا گردنه رحم در این ماه‌ها، می‌تواند زمینه را برای خونریزی‌های خفیف فراهم کند. التهابی که هم قابل درمان است و هم خطری برای شما و فرزندتان به همراه نمی‌آورد. گذشته از این، ممکن است رابطه جنسی، زمینه را برای خونریزی خفیف واژن یا دهانه رحم فراهم کند. اما میزان خونی که در این شرایط مشاهده می‌کنید، بسیار اندک بوده و خیلی زود قطع می‌شود.بیشتر بخوانید نشانه های سقط جنین چیست؟

نکند زود بیاید؟

درست است که خونریزی واژینال در نیمه دوم بارداری، معمولا نشانه خطر نیست، اما گاهی می‌تواند از عجله فرزندتان برای به دنیا آمدن حکایت کند. به همین دلیل در صورت مشاهده خونریزی که بعد از چند ساعت قطع می‌شود، بهتر است با پزشکتان تماس بگیرید. خونریزی واژینال در ۱۰ درصد موارد، نشانه زایمان زودرس است و در موارد نادر، از وجود مشکلات مربوط به جفت خبر می‌دهد. پس اگر احساس کردید که شدت خروج خون از بدنتان، با خونریزی بعد از رابطه جنسی تفاوت دارد یا همزمان با خونریزی، علایم عجیب دیگری را هم تجربه کردید، حتما با پزشکتان تماس بگیرید.

آماده باشید

اگر در هفته‌های آخر بارداری دچار خونریزی در این ناحیه شدید، نگران نشوید. معنای این اتفاق ناخوشایند، این است که تنها چند روز تا به دنیا آمدن فرزندتان وقت باقی مانده است. در این شرایط، ممکن است کمردرد، درد شکم و اسپاسم معده یا رحم را احساس کنید و تا زمانی که این نشانه‌ها خفیف و قابل تحمل است، جایی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر درد شکم، کمر یا مشکلات رحم و معده شما شدت گرفت و خونریزی هم شکل هراس‌آور و شدیدی به خود گرفت، فورا به اورژانس مراجعه کنید.بیشتر بخوانید خونریزی شدید در بارداری.

مراقب باشید! حالتان خوش نیست!

شاید در نیمه دوم بارداری، بتوانید از کنار لکه‌های کمرنگ و ناچیز خونی که روی لباس زیرتان می‌بینید بگذرید اما خونریزی شدید را نمی‌توانید به سادگی نادیده بگیرید یا طبیعی تلقی کنید. خونریزی شدید در دوران بارداری، اغلب نشانه وجود مشکلات مربوط به جفت است و لزوم تماس گرفتن با پزشکتان را یادآوری می‌کند. اما اگر خونریزی واژینال، با تب، درد یا انقباض شکم، لرز یا اسپاسم همراه شد احتمالا شما در وضعیت خطرسازی قرار دارید و باید حتما فورا به اورژانس نزدیک‌ترین بیمارستان مراجعه کنید. بعید نیست که جفت از فرزندی که در شکم دارید جدا شده باشد و در صورت تاخیر از مداخله پزشکی، به دلیل نرسیدن اکسیژن، سلامت او تهدید شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *