1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

سلامت روان پس از سقط جنین

سلامت روان پس از سقط جنین

سلامت روان پس از سقط جنین

پیدا کردن دوباره خود و برگشتن به روزهای اول ممکن است برایتان مانند یک سفری باشد که تمام شدنی نیست و برایتان سخت باشد. البته که ممکن است مثل قبل نشوید اما میتوانید فعالیت و عادت های جدید را در زندگی تان پیدا کنید. اما ممکن است که این عادت ها برای مدت طولانی همراهتان باشند.

البته که انجام این کارها آسان نیست اما شدنی است . شما میتوانید با افرادی که صمیمی هستید و قابل اعتماد هستند صحبت کنید و از آنها کمک و راه حلی بخواهید تا مانند قبل شوید.

در این دوران حالت های روحی شما تغییراتی خواهد کرد که گذرا است و با مرور زمان و مراقبت از روح و روان خود به دوران قبل خواهید  برگشت.

۱- شوک و انکار کردن خود

بعد سقط شما هنوز نمیتوانید باور کنید که فرزندتان وجود ندارد و نداشتنش را قبول نمیکنید

۲- احساس گناه کردن

شما در این دوران خودتان را مقصر میدانید و دیگران را هم سرزنش می‌کنید البته که دلیلی برای سرزنش وجود ندارد. ممکن است از هر خانمی که بارداری است و یا نوزاد و فرزندی دارد نفرت داشته باشید و عصبی بشید.

۳- فسرده شدن|

برخی از خانم ها بعد از سقط دچار افسردگی می‌شوند و در این دوران ناراحت و غمگین هستند. آنها دیگر به چیزی علاقه ندارند و در خودشان هستند.

۴- احساس تنهایی و گوشه گیری

ممکن است دیگر مثل قبل انرژی و حس بیرون رفتن با دوستان و آشنایانتان را نداشته باشید. زیرا با دیدن خانم های باردار و کسانی که بچه دارند حالتان دشوار میشود. در زمان کرونا هم این حس بدتر میشود زیرا با شرایط این ویروس نمیتوانید جایی بروید و باید در خانه بمانید. ممکن است این حس را داشته باشید که اطرافیانتان شما را درک نمیکنند. اما آنها هم مانند شما از اتفاقی که افتاده است ناراحت هستند.

مراقبت های حیاتی بعداز سقط:

شما باید بعد از سقط مراقبت هایی را انجام دهید تا از نظر جسمی و روحی مشکلی نداشته باشید

۱- ورزش کنید و وزنتان را ثابت نگهدارید

۲- ویتامین ها و فولیک اسید مصرف کنید البته قبلش با پزشک مشورت کنید

۳- از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید

۴- یک  رژیم غذایی سالم داشته باشید  

چه مدت بعد از سقط طول میکشد تا بدنتان به حالت قبل برگردد؟

بعد از سقط چندماهی طول میکشد تا بدن به حالت اول برگردد و ممکن است خونریزی تان چند وقتی ادامه داشته باشد . اما دل دردتان بعد از چند روز خوب میشود. سقط جنین باعث نمیشود تا زندگیت مانند قبل نباشد و دیگر امیدی در زندگی نداشته باشید.

شما میتوانید بعد از سقط فرزندتان دوباره بچه دار شوید و فکرنکنید که دیگر نمیتوانید لذت پدر و مادر شدن را بچشید. بهتر است قبل از بارداری مجدد خود و همسرتان را از لحاظ روحی و جسمی آماده کنید.

بازگشت به زندگی و کارهای روزمره قبلی:

اگرکه قبلا کارهایی مانند ورزش کردن انجام میدادید ممکن است بعد از سقط فرزندتان باز هم این کارها را انجام دهید تا بتوانید اتفاقی که افتاده رو فراموش کنید و خودتان را سرگرم کنید. اما شما میتوانید با انجام کارهای دیگر هم خودتان را سرگرم کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *