1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

مدیریت زمان بهتر با استفاده از لیست وظایف

مدیریت زمان بهتر با استفاده از لیست وظایف

بیا نی نی/ برای رسیدن به اهداف خود و تبدیل شدن به همه آنچه که می توانید به آن تبدیل شوید، باید وقت خود را مدیریت کنید.

به طور کلی، روانشناسان بر این باور هستند که “احساس کنترل”، کلید خوشبختی، اعتماد به نفس، قدرت و رفاه شخصی است و احساس کنترل، تنها زمانی امکان‌پذیر است که مهارت‌های عالی مدیریت زمان را تمرین کنید.

گزینه‌ها و تصمیم‌ها

اگر یک روی سکه، موفقیت توانایی تعیین اهداف واضح و روشن برای خود باشد، روی دیگر همان سکه، توانایی این است که به خود و کارهایتان نظم داده و با ارزش‌ترین کار‌های خود را در هر دقیقه ای از هر روز انجام دهید تا به اهداف خود برسید چراکه انتخاب‌ها و تصمیمات شما با هم ترکیب شده اند تا  تمام زندگی شما تا این لحظه را به وجود آورند. 

برای تغییر یا بهبود زندگی خود به هر روشی، باید تصمیمات جدیدی بگیرید که این تصمیمات، بیشتر باید با آنچه که واقعاً هستید و آنچه را که عمیقاً می‌خواهید، همسو باشند.

مدیریت زمان بهتر با استفاده از لیست وظایف

کار درست برای انجام دادن

تنها راهی که می‌توانید برای درست یا غلط بودن، اهمیت بیشتر و کمتر، کم یا زیاد بودن یک کار تعیین کنید، این است که ابتدا هدف خود را در آن لحظه خاص مشخص کنید و از آن مرحله به بعد، می‌توانید تمام فعالیت‌های خود را به فعالیت‌های “A” یا “B” تقسیم کنید.

فعالیت “A” چیزی است که شما را به سمت هدف هدایت می‌کند و هرچه سریع‌تر و مستقیم‌تر انجام شود، بهتر است، اما فعالیت “B” فعالیتی است که شما را به سمت هدفی که برای شما مهم است، سوق نمی‌دهد.

مدیریت زمان را با لیست وظایف خود آغاز کنید

ابزار اصلی مدیریت زمان، وظیفه‌ای است که براساس اولویت سازماندهی شده و به عنوان ابزاری ثابت برای مدیریت شخصی استفاده می‌شود و واقعیت این است که شما نمی‌توانید زمان را مدیریت کنید، بلکه شما فقط می‌توانید خودتان را مدیریت کنید.

به همین دلیل، مدیریت زمان مستلزم انضباط شخصی، کنترل خود و تسلط بر خود است و در حقیقت، مدیریت زمان نیازمند این است که شما بهترین انتخاب‌ها و تصمیمات لازم را برای افزایش کیفیت زندگی و کار خود انجام دهید و سپس، تصمیمات خود را پیگیری کنید که در این میان، دانستن مهارت‌های مدیریت زمان که برای شما مفید هستند، سرعت زندگی شما را بهبود می‌بخشند و بر میزان کار شما تأثیر مثبت می‌گذارند.

برای دستیابی به اهداف خود از برنامه ریزی پیشرفته استفاده کنید

از همین امروز، برنامه یک هفته آینده خود را تنظیم کنیدو برای هر روزتان، از شب قبل برنامه‌ریزی ای دقیق و جزئی  داشته باشید چرا که وقتی از روز یا شب قبل، کار‌های خود را برنامه‌ریزی می‌کنید، ضمیر ناخودآگاهتان از شب درگیر آن برنامه‌ها می‌ماند و صبح که از خواب بیدار می‌شوید، غالباً ایده و بینشی برای کمک به خود به منظور دستیابی به موارد موجود در لیست وظایفتان خواهید داشت.

مدیریت زمان بهتر با استفاده از لیست وظایف

زندگی خود را از طریق اولویت بندی بهبود ببخشید

در روند مدیریت زمان خود، باید کار‌های فوری را از کار‌های مهم جدا کنید و باید در نظر داشته باشید که وظایف فوری توسط فشار‌ها و نیاز‌های خارجی تعیین می‌شوند و باید خیلی سریع آن‌ها را انجام دهید.

چگونه مهارت‌های مدیریت زمان خود را بهبود ببخشیم؟

لیستی از هر آنچه دوست دارید در ماه‌ها و سال‌های آینده به دست آورید یا داشته باشید، تهیه و لیست وظایف خود را تجزیه و تحلیل کرده و مواردی را انتخاب کنید که بیشترین پیامد‌های ممکن را در زندگی شما داشته باشند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *