1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟

آیا می‌خواهید خانواده خود را گسترش دهید و دل خود را به داشتن یک پسر کوچولو خوش کرده‌اید؟ پس این مطلب درباره پسرزایی در زنان می‌تواند به شما کمک کند.

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟

آیا می‌خواهید خانواده خود را گسترش دهید و دل خود را به داشتن یک پسر کوچولو خوش کرده‌اید؟ پس این مطلب درباره پسرزایی در زنان می‌تواند به شما کمک کند.
هر چند که دختر یا پسر بودن بچه، اهمیت چندانی ندارد، اما خیلی‌ها می‌خواهند پسردار شوند، خیلی‌ها هم دختر دوست دارند. اعتراف به این رویاها هیچ اشکالی ندارد.
اگر هنوز باردار نشده‌اید، ممکن است شایعاتی در مورد چیزهایی شنیده باشید که می‌توانید بر جنسیت کودک تاثیر بگذارند.

آیا راه تضمینی برای پسردار شدن وجود دارد؟
جنسیت نوزاد توسط اسپرم کمک‌کننده Y و تخمک با X تعیین می‌شود.
در مورد اینکه آیا راه تضمینی برای تاثیرگذاری بر شانس پسردار شدن شما وجود دارد، یا نه، باید بگوییم که نه وجود ندارد. بجز کاشت جنینی که به عنوان پسر شناخته شده است، هیچ تضمینی در مورد جنسیت کودک شما وجود ندارد.
به طور کلی اگر همه چیز به طبیعت سپرده شود، شانس داشتن پسر یا دختر تقریبا ۵۰/۵۰ است. میلیون‌ها نفر از اسپرم‌ها با یکدیگر مسابقه می‌دهند و همه چیز به این بستگی دارد که کدام اسپرم در مسابقه پیروز می‌شود.
اینجاست که ایده تاثیرگذاری بر جنسیت فرزند مطرح می‌شود. برخی استدلال می‌کنند که با استفاده از زمان‌بندی، موقعیت، رژیم غذایی و روش‌های دیگر می‌توانید شانس اسپرم مرد را تغییر دهید.
برخی مطالعات نشان می‌دهد که که پسر یا دختر بودن جنین ممکن است واقعا توسط پدر به روش‌های مختلف تعیین شود. نه تنها کروموزوم‌های اسپرم جنسیت نوزاد را تعیین می‌کنند، بلکه برخی از پدران ممکن است مستعد داشتن پسر یا دختر بیشتر باشند.
بر اساس این مطالعه، مردان ممکن است پسردار شدن یا دختردار شدن را از والدین خود به ارث ببرند که ممکن است به این معنی باشد که برخی از مردان اسپرم‌های کروموزوم Y یا X بیشتری تولید می‌کنند. بنابراین، اگر مردی برادران بیشتری داشته باشد، ممکن است پسران بیشتری هم داشته باشد.

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟
روش‌های پسرزایی در زنان
اگر واقعا پسر می‌خواهید، پیشنهاداتی وجود دارد که برخی از والدین به شما خواهند گفت که برای آن‌ها جواب داده است. هیچ‌یک از این پیشنهادات از نظر علمی برای تضمین نتایج ثابت نشده‌اند، اما مردم آن‌ها را امتحان می‌کنند تا شانس خود را بهبود ببخشند.

رژیم غذایی
برخی محققان دریافته‌اند که بین دریافت کالری بیشتر و پسردار شدن ارتباط وجود دارد.
اما به این معنا نیست که همانطور که برای باردار شدن تلاش می‌کنید باید اندازه وعده‌های غذایی خود را در طول روز افزایش دهید.
به خاطر داشته باشید که عادات غذایی سالم (مصرف غذاهای کامل، میوه‌ها و سبزیجات، تنقلات کم‌قند) به شما کمک می‌کند که در دوران بارداری به دریافت کالری مناسب ادامه دهید.
مصرف سطوح بالاتری از پتاسیم هم می‌تواند تاثیر داشته باشد. می‌خواهید پتاسیم بیشتری بخورید؟ موز، سیب‌زمینی شیرین و لوبیا سفید را امتحان کنید.
غلات صبحانه بیشتری بخورید.

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟
روش شتلرز
پیشنهاد دیگر برای افزایش شانس پسردار شدن، روشی به نام شتلز است که توسط «لندروم شتلز» در حدود سال ۱۹۶۰ میلادی ایجاد شد.
شتلز اسپرم را مورد مطالعه قرار داد تا تعیین کند چه چیزی ممکن است بر سرعت اسپرم تاثیر بگذارد. او زمان آمیزش، موقعیت‌ها و pH مایعات بدن را در نظر گرفت تا ببیند که ممکن است این شرایط بر جنسیت تاثیر بگذارد، یا نه.

نکات کلیدی روش شتلز
نکات کلیدی روش شتلز عبارتند از:
رابطه جنسی نزدیک به تخمک‌گذاری
اسپرم در نزدیکی دهانه رحم با استفاده از موقعیت‌هایی که امکان نفوذ عمیق را فراهم می‌کند، موفقیت بیشتری دارد. شرایط زیر این امکان را فراهم می‌کنند:

  • محیط قلیایی واژن
  • زنی که اول دچار ارگاسم می‌شود

روش شلتز چقدر موثر است؟ خب، بر اساس ادعای شتلز این روش به طور کلی ۷۵درصد موفقیت دارد. افراد زیادی هستند که ادعا می‌کنند با استفاده از روش او پسردار یا دختردار شده‌اند.

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟
آیا مداخلات پزشکی برای پسردار شدن وجود دارد؟
به دنبال راه‌های مطمئن‌تری برای افزایش شانس خود هستید؟ بسته به شرایط شما و در دسترس بودن این گزینه‌ها، مداخلات پزشکی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.
با این حال، این درمان‌ها می‌توانند گران و از نظر روحی و جسمی مضر باشند. آن‌ها همچنین با خطراتی همراه هستند، از عوارض جراحی گرفته تا سقط جنین و سندرم تحریک بیش از حد تخمدان، بنابراین، آن‌ها معمولا برای انتخاب جنسیت بدون نیاز پزشکی پیشنهاد نمی‌شوند.
فناوری کمک باروری (ART) به افراد اجازه می‌دهد تا از طریق روش‌های پزشکی، بچه‌دار شوند. برخی از این روش‌ها عبارتند از: لقاح آزمایشگاهی (IVF)، انتقال گامت به داخل فالوپ (GIFT) و انتقال زیگوت به داخل فالوپ (ZIFT).
از طریق فرآیندی به نام تشخیص ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی (PGD) یا انتخاب ژنتیکی پیش از لانه گزینی (PGS) می‌توان از آی وی اف برای ایجاد جنین، آزمایش جنسیت این جنین‌ها و کاشت جنین با جنسیت مورد نظر در رحم استفاده کرد.
این روش اساسا تضمین می‌کند که اگر همه چیز با بارداری خوب پیش برود، پسر یا دختر کوچکی را خواهید داشت که آرزویش را داشتید.

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟
ملاحظات برای انتخاب جنسیت جنین
توجه به این نکته مهم است که در حالی که PGD/PGS در برخی کشورها مجاز است، این فرآیند در بسیاری از کشورها مثل بریتانیا و چین غیرقانونی است مگر اینکه دلایل پزشکی شدید وجود داشته باشد.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که PGD/PGS در برخی کشورها مجاز است، این فرآیند در بسیاری از کشورها مثل بریتانیا و چین غیرقانونی است مگر اینکه دلایل پزشکی شدید وجود داشته باشد.

در حالی که ممکن است افراد برای انجام این روش‌ها به کشور دیگری سفر کنند (و بسیاری از مردم این کار را انجام می‌دهند)، هزینه بالا و عوارض اضافی ممکن است آن را کمتر جذاب کند.
یکی از دلایلی که قانونگذاران برای غیرقانونی کردن PGD/PGS بیان کرده‌اند، ترس از این است که والدین تعداد نامتناسبی از پسر یا دختر را انتخاب کنند. داشتن جمعیتی با تعداد بیش از حد نوزادان پسر یا دختر می‌تواند منجر به مشکلاتی در رشد جمعیت در آینده شود.
شاید دلیل مهم‌تری که قانونگذاران برای محدود کردن PGD یا غیرقانونی کردن آن در نظر گرفته‌اند، نگرانی‌های اخلاقی است. این یک موضوع پیچیده و احساسی است. مهم است که احساس خود را کشف کنید و گزینه‌هایتان را با پزشک خود در میان بگذارید.

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟
نکته آخر
طبیعی است که دوست داشته باشید پسردار، یا دختردار شوید. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که تعیین جنسیت کودک معمولا در کنترل شما نیست.
به یاد داشته باشید که هر کودکی منحصر به فرد است. فقط به این دلیل که شما یک دختر کوچک دارید به این معنی نیست که باید از کارهای سرگرم‌کننده‌ای که تصور می‌کردید با یک فرزند پسر انجام می‌دهید، صرف‌نظر کنید.
به همین ترتیب، فقط به این دلیل که در تلاش خود برای داشتن بچه موفق هستید، به این معنی نیست که زندگی دقیقا همان چیزی خواهد بود که تصورات شما پیش‌بینی کرده است.
اگر به هر دلیلی در فرایند بچه‌دار شدن احساس ناامیدی کردید، مهم است که با پزشک خود یا با یک درمانگر آموزش‌دیده صحبت کنید تا به شما کمک کند.

پرسش و پاسخ درباره پسرزایی در زنان
سئوال مخاطب بیا نی نی: من روز ۱۴پریودی سونو دادم و اندازه فولیکول ۱۷بوده و سیکل تقریبا ۳۰روزه دارم. برای پسرزایی باید چه موقع اقدام کنم؟

پسرزایی در زنان، کی اقدام کنم؟
پاسخ دکتر الهام هاشمیان نائینی، جراح و متخصص زنان و زایمان:
هیچ‌کدام از روش‌هایی که برای تعیین جنسیت جنین توصیه می‌شوند صد در صد نیستند و همیشه جواب نمی‌دهند. اگر می‌خواهید صد در صد جنین‌تان پسر باشد باید از روش‌های آزمایشگاهی مانند آی وی اف استفاده کنید که اگر جواب بدهد و باردار شوید جنین‌تان به همان جنسیتی خواهد بود که خودتان می‌خواهید.
اما در مورد روش‌های خانگی می‌توانید از چند ماه قبل از بارداری هم خودتان و هم همسرتان از خوردن لبنیات و ترشی‌جات بپرهیزید.
در شب‌هایی که احتمال تخمک‌گذاری بیشتر است مقاربت داشته باشید که معمولا ۱۴روز مانده به زمان پریود بعدی است. البته محاسبه روز تخمک‌گذاری سخت است.
این عدد برای خانم‌هایی است که پریود منظم و ۲۸ روزه دارند.

از کیت تخمک‌گذاری هم می‌توانید استفاده کنید. کیت تخمک‌گذاری وسیله‌ای شبیه بی بی چک است که باید از داروخانه تهیه کنید و در ادرار بگذارید.
وقتی ۲ خط قرمز روی آن ایجاد شد یعنی زمان تخمک‌گذاری نزدیک است و تا ۲۴ الی ۳۶ساعت دیگر اتفاق می‌افتد. در این زمان‌ها مقاربت داشته باشید، این هم قطعی نیست ولی تا حدودی به شما کمک می‌کند.
می‌توانید پیش از مقاربت، محیط واژن را با محلول آب و جوش شیرین قلیایی کنید، یعنی یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب بریزید و با سرنگ ۵سی‌سی بدون سوزن ۵-۴ بار این محلول را به داخل واژن خود تزریق کنید.
با این کارها شانس پسر شدن جنین بالا می‌رود، ولی باز هم می‌گویم هیچ روش خانگی ۱۰۰صد در صد نیست.

به کلینیک بیا نی نی سر بزنید تا متخصص مورد نظر خود را پیدا کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *