1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چه‌طور از اولین دندان‌های کودک مراقبت کنیم؟

چه‌طور از اولین دندان‌های کودک مراقبت کنیم؟

چه‌طور از اولین دندان‌های کودک مراقبت کنیم؟

زمان تولد اولین دندان کودک شما می تواند کمی متفاوت باشد. هنگامی که کودک شما کمی گیج می شود غالباً گاز می زند و می خواهد چیزهایی را بجوید، ممکن است کودک کوچک شما دندان درآورد. اما در حالی که این رفتارها می تواند علائم و نشانه های دندان درآوردن باشد اما اغلب در حدود سه تا چهار ماهگی بدون دندان درآوردن رخ می‌دهد. والدین اولین بار نیز ممکن است گول بخورند اگر روی لثه های کودک خود نقاط ریز سفید یا زرد مایل به سفید مشاهده کنند. این غالباً با دندان اول اشتباه گرفته می شود و غالباً کیست های لثه هستند. آنها می توانند در سقف دهان نوزاد جایی که به آنها مرواریدهای اپستین گفته می شود و روی لثه ها جایی که به آنها گره های بوهن گفته می شود رخ دهند. آنها سرانجام بدون درمان از بین می روند.

اولین دندان کودک چگونه است؟

میانگین سنی اولین دندان شیری شش ماه است اما برخی از نوزادان تا ۱۴ یا ۱۵ ماهگی اولین دندان خود را نمی گیرند. دیگران می توانند از سه ماهگی دندان درآوردن و دندان های شیری زودرس تهیه کنند. بعضی از نوزادان حتی می توانند با دندان به دنیا بیایند، به این دندان های ناتال گفته می شود. این دندان ها اغلب باید برداشته شوند زیرا می توانند در تغذیه و ایجاد دندان ها و لثه های سالم تداخل ایجاد کنند. وقتی دندان ها آماده رویش هستند معمولاً دو دندان پایین، میانی (دندان های مرکزی) وارد می شوند و پس از آن دو دندان بالا وسط قرار می گیرند. اما برخی از نوزادان از این نظم یا الگوی معمول پیروی نمی کنند و ممکن است دندان های آنها به طور تصادفی در بیاید.

بعد از دو دندان پایین و بالا میانی، دندان های آسیای دندان جانبی، دندان های نیش، ابتدا و سپس دندان های مولر دوم دنبال می شوند. در نهایت کودک شما تا سن دو تا سه سالگی تمام ۲۰ دندان شیری را (که دندان های اصلی نیز نامیده می شوند) به دست می آورد.

سپس می توانید انتظار داشته باشید که کودک شما از حدود شش سالگی شروع به از دست دادن اولین دندان شیری خود کند. آنها به سرعت شروع به گرفتن اولین دندان از ۳۲ دندان دائمی خود در همان زمان می کنند ، اگرچه آخرین دندان دائمی (دندان عقل) ممکن است تا سال های دبیرستان رویش نداشته باشد.

مراقبت از دندان های کودک چگونه است؟

در حالی که باید لثه های کودک خود را حتی قبل از این که اولین دندان خود را دربیاورند پاک کنید. می توانید مسواک زدن دندان های او را با لکه خمیر دندان حاوی فلوراید شروع کنید. بهداشت مناسب دهان به معنی کاهش خطر پوسیدگی، عفونت یا سایر مشکلات بهداشت دهان است. اینها می توانند چالشهای طبیعی دندان درآوردن را بسیار دردناک تر کنند که برای کودک و شما ناراحت کننده خواهد بود.

 

منبع: www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *