1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چه زمانی می‌توان به کودک نان داد؟

چه زمانی می‌توان به کودک نان داد؟

چه زمانی می‌توان به کودک نان داد؟

نان فواید تغذیه‌ای زیادی دارد اما عوامل زیادی وجود دارد که باید قبل از دادن آن به کودک در نظر بگیرید. به عنوان والدین مهم‌ترین وظیفه در قبال فرزندتان ایمنی است. غذا خوردن یکی از زمینه‌هایی است که ایمنی در آن اهمیت دارد. وقتی نوبت به نان می‌رسد، بسیاری از والدین از ایمنی آن مطمئن نیستند. یکی از آن غذا‌های خوشمزه است که با خیلی چیز‌ها خورده می‌شود. بنابراین طبیعی است که بسیاری از والدین تعجب کنند که آیا مصرف آن برای فرزندانشان بی‌خطر است یا خیر. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد تغذیه نوزاد با نان بیشتر بدانید.

 

چه زمانی نان را به کودک معرفی کنیم؟

هنگامی که پزشک به شما اجازه داد می‌توانید از شش ماهگی و بیشتر به نوزاد نان بدهید. هنگامی که شروع به دادن نان به کودک خود می‌کنید نکته کلیدی که باید در نظر داشته باشید این است که نان تازه می‌تواند چسبناک باشد. قورت دادن آن سخت بوده و خطر خفگی ایجاد می‌کند زیرا مهارت‌های حرکتی دهان کودک هنوز در حال رشد است. برای جلوگیری از این امر می‌توانید نان را کمی نرم و خیس کنید تا کودک اذیت نشود. سعی کنید نان را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید.

کدام نان برای کودک مناسب و مفید بوده است؟

 نان غلات :

این نان حاوی مقدار زیادی فیبر و مواد مغذی است زیرا دارای موادی مانند عدس و سویا است.

هنگام انتخاب نان به چه چیز‌هایی توجه کنیم؟

سدیم:

میزان سدیم توصیه شده برای نوزاد کمتر از ۱۲ ماه ۴۰۰ میلی گرم در روز است. ۲۰۰ میلی گرم از شیر مادر و بقیه از غذا‌های جامد می‌آید. سعی کنید نانی با۱۰۰  میلی گرم در هر وعده به کودک بدهید.

 قند‌های افزوده شده:

از دادن نان‌هایی با قند افزوده و شیرین‌کننده‌های مصنوعی خودداری کنید.

دانه‌های درشت یا آجیل:

هنگام خرید نان از نان‌هایی با دانه‌های درشت و کامل مانند تخمه کدو تنبل و تخمه آفتابگردان پرهیز کنید. با این حال دانه‌هایی مانند چیا، کتان یا کنف را بگیرید که بی‌خطر هستند.

عسل:

اگر کودک شما زیر ۱۲ ماه سن دارد عسل یک ماده خطرناک است. سیستم ایمنی بدن کودک در این سن هنوز در حال رشد است، به این معنی بوده که آن‌ها مستعد ابتلا به بوتولیسم نوزادی هستند که توسط اسپور‌های باکتری موجود در عسل ایجاد می‌شوند.

 

منبع:

www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *