1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چه زمانی نوزادان دندان در می آورند؟

چه زمانی نوزادان دندان در می آورند؟

چه زمانی نوزادان دندان در می آورند؟

کودک شما به احتمال زیاد مدتی بین ۴ ماهگی تا اولین تولد اولین دندان خود را می گیرد. اگر کودک ۶ ماهه ای دارید که هنوز نشانه ای از دندان درآوردن ندارد هیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد. دندان در آوردن هر نوزادی متفاوت است و نرخ رشد آنها نیز متفاوت است. بعضی از نوزادان تا نه ماهگی دندان در نمی آورند. سایر نوزادان از سه ماهگی دندان درآوردن را شروع می کنند. با این حال، اگر واقعا نگرانی در مورد رشد کودک خود دارید دریغ نکنید و با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید. در موارد بسیار نادر برخی از نوزادان با دندان به دنیا می آیند. معمولاً به آنها دندانهای طبیعی یا دندانهای جنینی گفته می شود. اگر دندان شل باشد، معمولاً تقریباً بلافاصله پس از تولد کشیده می شود. اما اگر پشتیبانی خوبی داشته باشند نیازی به کشیده شدن نیست.

دندان در آوردن روی رشد تاثیری دارد؟

اگر کودک شما در حال دندان درآوردن است، این یک نشانه عالی است که کودک در حال رشد سالم است. همانطور که کودک شما در یک مجموعه کامل از دندان ها رشد می کند شما قادر خواهید بود رژیم غذایی او را گسترش دهید و شامل غذاهای غنی از مواد مغذی باشد که کمی بیشتر به جویدن نیاز دارند.

 

دندان در آوردن چه علائمی دارد؟

قبل از این که اولین دندان نوزادان شما در بیاید، برخی علائم مبنی بر شروع دندان درآوردن را مشاهده خواهید کرد. کودک شما ممکن است:

بیش از حد معمول آب از دهانش بیاید

کمی تب داشته باشید

لثه های متورم و حساس داشته باشید

بیش از حد گیج یا تحریک پذیر باشید

شروع به جویدن وسایل سخت کنید

از خوردن غذا خودداری کنید

 

بعد از علائم چه می‌شود؟

دندان درآوردن کودک شما می تواند زمان ناراحت کننده ای برای شما و کودک شما باشد. در اینجا چند کار وجود دارد که باید برای سهولت کار انجام شود:

یک اسباب بازی دندان درآوردن برای کودک خود بخرید و آن را قبل از هر استفاده در- یخچال قرار دهید. وقتی هوا سرد است لثه ها را بی حس کرده و تسکین می دهد. مراقب باشید خیلی سرد نشوید زیرا ممکن است به لثه آسیب برساند.

غذای سرد به کودک بدهید. غذاهای یخچالی مانند موز و ماست می توانند به لثه ها کمک کنند.

برای کاهش درد لثه های کودک خود را با انگشت تمیز ماساژ دهید.

 

چطور از دندان های تازه دراومده کودک مراقبت کنیم؟

هنگامی که کودک شما سه ساله است می توانید انتظار داشته باشید که بسیاری از اولین دندان های او در آمده باشد. در اینجا چند مورد وجود دارد که شما باید برای مراقبت از دندان های کودک خود انجام دهید:

در ۶ ماهگی فلوراید را در رژیم غذایی آنها وارد کنید. فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

 دندان های کودک خود را دو بار در روز با استفاده از یک خمیردندان ملایم حاوی فلوراید و یک مسواک با موی نرم مسواک بزنید.

از دادن نوشیدنی های شیرین به کودک خودداری کنید زیرا این مواد برای دندان های جدید کودک شما مضر است. با این حال، اگر نوشیدنی شیرین به آنها میدهید بلافاصله دندان هایشان را مسواک بزنید.

 

نتیجه گیری:

یکی از مهمترین لحظات برای والدین، دندان در آوردن کودک است. البته که برای کودک شما دردناک و ناراحت کننده است. سعی کنید با صبور باشید و از مواردی مانند دندان درآوردن اسباب بازی ها استفاده کنید تا ناراحتی آنها کمتر شود.

 

منبع: www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *