1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

۹ خطر تعجب‌آور تابستان

۹ خطر تعجب‌آور تابستان

۹ خطر تعجب‌آور تابستان

۱- حشرات سمی:

مطمئناً آن‌ها زیبا به نظر می‌رسند اما هنگامی که کودک شما به گزش حشرات سمی خارش دار دچار می‌شود خطر ابتلا به مشکلات پوستی به وجود می‌آید که شامل قرمزی، سوزش و خارش است. حتی برخی از افراد حالت تهوع پیدا می‌کنند. بنابراین وقتی صحبت از حشرات می‌شود بهتر است به بچه‌ها یاد بدهیم آن‌ها را نگاه کنند اما لمس نکنند.

 

۲- گرم بودن بیش ازحد شلنگ باغچه:

شلنگ باغچه یک اسباب بازی جالب تابستانی است اما وقتی شیر آب را باز می‌کنید بچه‌ها را دور نگه دارید. تحقیقات نشان داده است که آب باقیمانده درون یک شلنگ که در معرض آفتاب مانده است می‌تواند به ۱۲۰ درجه فارنهایت برسد. آنقدر گرم که باعث سوختگی درجه دو یا سوم در کودکان شود.

۳- ترامپولین‌ها:

فقط در تابستان گزارش‌هایی از صدمات ستون فقرات، شکستگی استخوان‌ها، مشکل ریه‌ها و ضربه مغزی در کودکانی که روی ترامپولین بازی می‌کردند وجود دارد.

 

۴- وسایل پلاستیکی داغ:

سرسره‌ها و سایر تجهیزات زمین بازی چه از فلز و چه از پلاستیک ساخته شده باشند  می‌توانند به طور خطرناک در زیر آفتاب گرم شوند. همیشه قبل از اینکه فرزندتان سراغ آن برود درجه حرارت وسایل بازی را از بالا به پایین آزمایش کنید.

 

۵- وجود آستر در مایو‌های پسر‌ها:

چندین گزارش از گرفتگی اندام تناسلی پسران در پوشش مایو شنای آن‌ها گزارش شده است. برخی از والدین برای اینکه آنها اذیت نشوند آستر را جدا می‌کنند.

۶- شن و ماسه‌های داغ:

پا‌های کودک خود را در  آب تکان دهید تا از آن‌ها در روز‌های بسیار گرم محافظت شود. ممکن است پای بچه‌ها روی شن‌های داغ سوخته شود.

 

۷- بند‌های کلاه آفتابی:

بندهای روی کلاه آفتابی کودک شما ممکن است برای نگه داشتن کلاه روی سر کودک مفید باشد اما بند‌ها هنگام بازی می‌توانند گیر کنند و خطر خفگی ایجاد کنند. بسیاری از کلاه‌های آفتابی برای کودکان دارای اتصالات‌بند چانه هستند که آنها را اذیت نمی‌کنند .اما برخی از آن‌ها این کار را نمی‌کنند و یا ممکن است عملکرد نامناسبی داشته باشند. کلاه‌های سطلی و نوار‌های مخروطی مطمئن تر است.

۸- انداختن پتو روی کالسکه:

والدینی که پتوی روی کالسکه کودک خود می‌اندازند قصد دارند تا کودک دچار آفتاب سوختی نشود. آن‌ها می‌خواهند پوست حساس کودک در معرض مستقیم آفتاب نباشد. اما وقتی کالسکه کودک خود را با یک پتو می‌پوشانید نوزاد شما در معرض خطر گرمازدگی قرار می‌گیرد. پوشاندن کالسکه حتی با یک پتوی نازک باعث افزایش دمای داخل در مدت زمان نیم ساعت ۲۰ درجه فارنهایت می‌شود.

 

۹- غرق شدن ثانویه:

شما در مورد چگونگی ایمن نگه داشتن کودک خود در آب می‌دانید اما آیا می‌دانید مهم است که پس از حوادث خفگی در استخر مراقب او باشید؟ استنشاق تصادفی آب می‌تواند ریه‌های کودک را تحریک کرده و باعث ایجاد اکسیژن به خون شود. خستگی، دشواری در تنفس، تنفس کم عمق، سرفه یا درد قفسه سینه که در ۲۴ ساعت پس از حادثه خفگی بروز می‌کند همه از علامت های غرق شدن ثانویه هستند.

 

منبع: www.todaysparent.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *