1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا آب پرتقال باعث حرکت جنین می‌شود؟

آیا آب پرتقال باعث حرکت جنین می‌شود؟

آیا آب پرتقال باعث حرکت جنین می‌شود؟

احساس حرکت کودک یکی از خاطره انگیزترین لحظات بارداری است. عدم تحرک جنین می‌تواند آزاردهنده باشد. اگر کودک شما فقط یک روز خواب باشد می‌توانید با چند ترفند او را به حرکت درآورید که یکی از آن‌ها آب پرتقال است. آب پرتقال یک راه مؤثر برای تشویق حرکت جنین است. مهم‌تر از همه قند موجود در آب پرتقال می‌تواند کودکی را که در حال خواب است تکان دهد و او را دوباره به حرکت وادار کند. آب پرتقال شیرین باید تأثیر سریعی روی کودک شما داشته باشد. شما باید بتوانید فقط چند دقیقه پس از نوشیدن آب آن حرکات را احساس کنید. اگر یک لیوان آب پرتقال می‌نوشید و باز هم احساس حرکت نمی‌کنید نترسید. در عوض چند استراتژی دیگر را امتحان کنید تا کودک خود را به حرکت درآورید. ابتدا در یک اتاق ساکت به پهلوی چپ دراز بکشید. همچنین می‌توانید به آرامی شکم خود را لمس کنید تا او را بیدار کنید.

به ضربه‌های روزانه جنین توجه کنید:

 شمارش ضربات روزانه را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که او به اندازه کافی فعال است. کودک شما باید ۱۰ بار در یک ساعت حرکت کند، بنابراین حرکت او را در طول روز پیگیری کنید. اگر بعد از یک لیوان آب پرتقال دراز بکشید و روی حرکت تمرکز کنید این ۱۰ ضربه احتمالاً خیلی قبل از رسیدن به محدودیت یک ساعته انجام می‌شود. پزشکان شروع شمارش ضربات را در هفته ۲۸ بارداری توصیه می‌کنند.

 به پزشک خود اطلاع دهید:

اگر تلاش‌های شما برای تحرک دادن نوزاد با آب پرتقال جواب نداد یا اگر متوجه کاهش حرکت شدید با متخصص زنان و زایمان یا مامای خود تماس بگیرید. او احتمالاً از شما می‌خواهد که برای نظارت بر جنین مراجعه کنید، جایی که او ضربان قلب نوزاد را بررسی می‌کند و احتمالاً به شما سونوگرافی می‌دهد.

آیا حرکت جنین بیش از حد ممکن است؟

وقتی صحبت از سطح راحتی شما در دوران بارداری به میان می‌آید به خصوص در سه ماهه سوم جنین بسیار فعال می‌تواند خوابیدن یا حتی استراحت را برای شما دشوار کند. با این حال حرکات زیاد جنین معمولاً دلیلی برای نگرانی در مورد کودک شما نیست. اگرچه ناراحت‌کننده می‌باشد اما در واقع نشانه سلامت کودک شما است.  برخی از متخصصان زنان و زایمان توصیه می‌کنند که به میزان حرکت کودک خود توجه کنید تا بتوانید هرگونه کاهش فعالیت منظم را کنترل کنید. جنین‌ها معمولاً بعد از غذا بیشترین فعالیت را دارند.  

انقباضات برکستون هیکس از چه زمانی شروع می‌شوند؟

اکثر زنان بین هفته ۱۶ تا ۲۲ بارداری شروع به احساس حرکت جنین می‌کنند. اگر قبلاً باردار بوده‌اید ممکن است حرکت را زودتر از بار اول احساس کنید زیرا هنگامی که با حرکات جنین آشنا شدید، تشخیص آن در بارداری دوم و بعدی آسان‌تر است. مادران بار دوم گاهی در اوایل هفته ۱۳حرکت احساس می‌کنند در حالی که مادران بار اول ممکن است تا هفته ۲۲ حرکت جنین را تشخیص ندهند.

آیا حرکات جنین نگران‌کننده است؟

اگر تا ۲۲ هفتگی کودکتان هیچ حرکتی احساس نکردید باید با پزشک خود صحبت کنید. علاوه بر این از مراقب خود بپرسید که آیا باید تعداد لگد‌هایی را که احساس می‌کنید کودک در سه ماهه سوم بارداری انجام می‌دهد را بشمارید. اکثر نوزادان در طول یک دوره دو ساعته حداقل ۱۰ بار حرکت می‌کنند. اگر کودک شما کمتر از آن حرکت می‌کند یا اگر زیاد حرکت می‌کرد و حرکتش کاهش می‌یابد، در این مورد نیز با پزشک خود صحبت کنید. تغییر در حرکات معمول کودک شما می‌تواند نشان دهنده ناراحتی جنین باشد. معمولاً ناراحتی جنین منجر به کاهش حرکت می‌شود اما افزایش حرکات خشن و دیوانه‌وار نیز می‌تواند نشان دهنده این باشد که مشکلی وجود دارد. اگر الگو‌های حرکتی کودک شما به طور ناگهانی یا شدید تغییر کرد با پزشک یا ماما تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری:

اگر کودک شما آنقدر حرکت می‌کند که نمی‌توانید استراحت کنید  سعی کنید چند دقیقه راه بروید. حرکت تکان دهنده حرکت شما می‌تواند کودک شما را در رحم آرام کند درست مانند زمانی که او به دنیا بیاید و به او کمک کند تا بخوابد تا شما نیز بتوانید استراحت کنید. از کافئین اجتناب کنید زیرا می‌تواند کودک شما را تحریک کند تا فعال‌تر شود.

 

منبع:

www.livestrong.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *