1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر غذا بخوریم؟

آیا در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر غذا بخوریم؟

آیا در دوران بارداری باید به اندازه دو نفر غذا بخوریم؟

مطمئناً کودک داخل شکم شما به اندازه مادر به کالری یا غذا نیاز ندارد بنابراین نیازی نیست به مقدار زیاد و به قول معروف به اندازه دو نفر غذا بخورید. به طور کلی توصیه می‌شود که زنان باردار حدود ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف کنند و این همان توصیه برای سه ماهه اول و دوم بارداری شما است. در سه ماهه سوم نیز ممکن است به حدود ۲۰۰ کالری اضافی در روز نیاز داشته باشید. برای به دست آوردن کالری مورد نیاز موارد زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱۳ عدد بادام
  • ۱ فنجان انگور
  • ۱ عدد سیب بزرگ
  • ۱/۲ فنجان بلغور جو دوسر

تا چه مقدار باید به تغذیه خود در دوران بارداری توجه کنیم؟

به جای اینکه در دوران بارداری به غذا خوردن دو نفره فکر کنید باید به «تغذیه دو نفره» فکر کنید. به جای کالری اضافی اکنون زمان آن است که اولویت‌ بندی مواد مغذی در رژیم غذایی خود را آغاز کنید و مطمئن شوید که شما و کودک همه چیز مورد نیاز خود را دریافت می‌کنید. یک رژیم غذایی متنوع و متعادل در طول بارداری کلید داشتن یک مادر و کودک سالم‌تر و شادتر است. روی میوه‌ها و سبزیجات تازه تمرکز کنید و با پزشک خود در مورد مواد مغذی کلیدی و مکمل‌های دوران بارداری صحبت کنید.

 

در سه ماه اول چه مواد غذایی را مصرف کنیم؟

 اسید فولیک:

در سه ماهه اول اسید فولیک مهم است زیرا به جلوگیری از نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا کمک می‌کند. برای دریافت اسید فولیک کلم بروکسل، مارچوبه، آووکادو، کلم بروکلی و سبزیجات برگدار مانند اسفناج را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

کلسیم و آهن:

هم کلسیم و هم آهن برای رشد کودک مهم هستند. کلسیم به تقویت استخوان‌ها و دندان‌های در حال رشد کودک شما کمک می‌کند در حالی که آهن به بدن کمک می‌کند تا خون بیشتری برای تامین اکسیژن به کودک شما تولید کند. برای دریافت کلسیم دانه‌های کنجد، ماست، اسفناج، پنیر و چغندر مصرف کنید.

امگا ۳:

امگا ۳ به رشد مغز و تقویت بینایی جنین کمک می‌کند. برای دریافت امگا ۳ هم بذر کتان، گردو، سالمون، گوشت گاو، سویا، کلم بروکسل و گل کلم مصرف کنید.

 

منبع:

www.baby2body.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *