1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران کیست؟

بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران کیست؟

اگر می‌خواهید ایمپلنت دیجیتال انجام دهید؛ باید بدانید که این نوع ایمپلنت، چه ویژگی‌هایی دارد و بهترین متخصصی که می‌تواند آن را برای شما در تهران انجام دهد؛ کیست؟ در ادامه ویژگی‌های چنین متخصصی را بیان می‌کنیم و تعدادی از بهترین دندانپزشکان متخصص ایمپلنت دیجیتال که نتایج قابل قبولی دارند را معرفی خواهیم کرد.

بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران کیست؟

در سال‌های اخیر گداشتن ایمپلنت دیجیتال خیلی رواج پیدا کرده است. در میان متخصصانی که انی خدمات ترمیم و بازسازی دندان را انجام می‌دهند؛ آنهایی که تجهیزات  و تجربه کافی در این زمینه را دارند؛ به مراتب بیشتر مورد توجه مراجعین هستند. در صورتی‌‌که متخصصی بهترین دوره‌های ایمپلنت در دندانپزشکی را هم دیده باشد؛ متقاضیان انجام خدمات دندانپزشکی به مطب او بیشتر سر می‌زنند. در ادامه این مطلب بیا نی نی به تمام نکاتی که برای انتخاب بهترین دندانپزشک ایمپلنت دیجیتال نیاز دارید؛ اشاره کرده‌ایم. 

  1. ایمپلنت دیجیتال چیست؟
  2. مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال چیست؟
  3. معایب ایمپلنت دیجیتال 
  4. نحوه انجام ایمپلنت دیجیتال
  5. بهترین متخصص کاشت ایمپلنت دیجیتال در تهران 

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

به طور کلی با گذاشتن ایمپلنت در فک بیمار، ساختار دندان شبیه‌سازی می‌شود. تاج و پایه ایمپنت نه تنها باید از نوع مرغوب باشند که پایه معمولا از جنس تیتانیوم است؛ بلکه متخصص دندانپزشک نیز باید برای گذاشتن این ایمپلنت‌ها، تمام شرایط لازم را داشته باشد. همچنین با تجربه کافی خود و دانش به روز تخصص ایمپلنت از ایجاد انواع و اقسام مشکلات جلوگیری کند. به این ترتیب بیمار نیاز به جلسات ترمیمی مجزا را نخواهد داشت. افرادی که یک یا چند دندان دائمی خود را از دست داده‌اند؛ لازم است‌ که برای بهبود ظاهر دندان‌های خود ایمپلنت بگذارند. در نتیجه اگر می‌خواهید یک یا چند دندان خود را ایمپلنت کنید؛ شاید بد نباشد از روش ایمپلنت دیجیتال کمک بگیرید. این روی از روش ایمپلنت معمولی دقیق‌تر است و با کمک تکنولوژی‌های دیجیتالی، دقت عمل جراحی ایمپلنت، بیشتر می‌شود. 

چگونگی ایمپلنت دیجیتال 

در جراحی ایمپلنت دیجیتال که به آن جراحی ایمپلنت ناوبری دیجیتال نیز گفته می‌شود؛ از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب دندان فرد استفاده می‌کنند. به این ترتیب روند درمان جراحی به طور دقیق بررسی و اجرا می‌شود. 
مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال چیست؟
 

مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال چیست؟

از آنجاکه به روش ایمپلنت دیجیتال، تمام روند درمان جراحی با برنامه کامپیوتری شبیه‌سازی می‌شود؛ پزشک یک نمای کلی از داخل فک بیمار خود را در اختیار دارد؛ در نتیجه هنگام برش کم‌ترین فشار را به دندان و فک بیمار خود می‌آورد. از مزایای مهم پزشکی در این روش ایمپلنت، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کم‌ترین برش در لثه
  • کم‌ترین آسیب به فک بیمار
  • کاهش درد بعد از گذاشتن ایمپلنت
  • کم‌ترین میزان خونریزی
  • پیش‌گیری از آسیب به اعصاب 
  • نیاز نداشتن به بخیه‌های بزرگ 
  • کاهش تورم بعد از کاشت ایمپلنت 
  • کاهش زمان بهبودی
  • راحت شدن دوره نقاهت 

بخیه زدن در ایمپلنت دیجیتال 

بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران کسانی هستند که تنها کار با نرم افزارهای دیجیتال دندانپزشکی را بلداند؛ بلکه برای ایجاد این برش‌ها و جراحی طوری دوره دیده‌اند که کمترین برش را در دهان بیمار ایجاد کنند؛ به همین منوال بعد از گذاشتن پایه ایمپلنت دیجیتال دیگر نیازی به بخیه زدن هم وجود ندارد. 

بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران کیست؟

معایب ایمپلنت دیجیتال 

این روش ایمپلنت دیجیتال به طور کلی خطر و معایبی ندارد. با این حال، اگر دندانپزشکی که در حال انجام این جراحی دیجیتال است با نرم افزارهای دندانپزشکی آشنایی کافی نداشته باشد؛ نمی‌تواند به راحتی از انجام یک عمل راحت و بی‌آسیب، با موفقیت بیرون بیاید. بنابراین برای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال، بهتر است که به این موارد که در ادامه توضیح می‌دهیم؛ توجه بفرمائید.

نحوه انجام ایمپلنت دیجیتال

برای انجام این روش ایمپلنت، بهترین متخصص‌های ایمپلنت دیجیتال این مراحل را طی می‌کنند: 

اسکن دیجیتالی دهان برای قالب‌گیری 

در این روش به جای استفاده از قالب سنتی خمیری دندانپزشکیف از یک فرآیند شبیه‌سازی دیجیتال استفاده می‌شود. دستگاهی داخل دهان را اسکن می‌کند؛ تصاویر به دسا آمده را به پردازشگر می‌فرستد؛ سپس فایل مربوطه به پروتزساز لابراتوآر ارسال می‌شود. این روش هم سریع است هم از مضرات آن خمیر در دندان، جلوگیری می‌کند. 

بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران کیست؟

عکس برداری دیجیتالی برای ایمپلنت 

سپس می‌توان با روش عکس‌برداری دیجیتال، بدون نیاز به فیلم دندانی، عکس مناسبی را از داخل دهان گرفت. این روش هم برای بررسی وضعیت داخل دهان و دندان بسیار مناسب است و قبل از گذاشتن ایمپلنت، معمولا، استفاده می‌شود. 

دوربین دهانی در حین جراحی

از آنجا که موقعیت دهان و دندان برای دندانپزشکان، هیچ‌وقت راحت نبوده است؛ بسیاری از آنها برای انجام ایمپلنت به شرایط سختی دچار می‌شوند. بهترین متخصصان ایمپلنت دیجیتال، دسترسی به تجهیزات تصویربرداری زنده، از داخل دهان دارند. بنابراین دندانپزشک می‌تواند به طور واضح، تصویری از بزرگنمایی بیرون لثه ببیند. 

مدلسازی با کامپیوتر

قبل از انجام جراحی ایمپلنت، می‌توان به کمک این روش‌های تصویربرداری، مدلی مناسب از داخل دهان بیمار گرفت؛ سپس به کمک آن روند درمان ایمپلنت دیجیتال را برای روز جراحی، طرح‌ریزی کرد. 
بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران کیست؟

بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران

برای انجام بهترین خدمات ایمپلنت به روش ایمپلنت دیجیتال باید به متخصصانی مراجعه کنید که تمام امکانات تصویربرداری و تمامی تجهیزات لازم را در مطب خود دارند. همچنین این روند درمان باید به طور دقیق و با رعایت اصول کامل، انجام شود. 

مشهورترین متخصص ایمپلنت دیجیتال تهران کیست؟

اگر به دنبال بهترین متخصصان ایمپلنت دیجیتال در تهران هستید؛ می‌توانید به این متخصصان مراحعه کنید. 

  1. دکتر سعید کریمی
  2. دکتر مهرشاد جعفری 
  3. دکتر عزیز گشاده رو 
  4. دکتر علی قمری 
  5. دکتر علی سجودی 
  6. دکتر احسان بیرنگ 

جمع‌بندی

برای انجام ایمپلنت دیجیتال می‌توانید به بهترین متخصصانی که در بالا ذکر کردیم مراجعه کنید. این نوع جراحی ایمپلنت برای کسانی مناسب است که دندان‌های با اتصال محکم به فک دارند؛ از درد و خونریزی جراحی ایمپلنت می‌ترسند و بدن‌شان خیلی تورم می‌کند. کسانی‌که برای بخیه زدن دندان ایمپلنت شده هم نگرانی دارند؛ این روش برای‌شان خیلی مناسب است.

مطلب پیشنهادی: دندانپزشکی ترمیمی و انواع آن


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *