1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

دوقلو‌های IVF به چه دوقلو‌هایی گفته می‌شود؟

دوقلو‌های IVF به چه دوقلو‌هایی گفته می‌شود؟

دوقلو‌های IVF به چه دوقلو‌هایی گفته می‌شود؟

دوقلو‌های غیر همسان یا دوقلو‌های برادر زمانی که دو تخمک مجزا توسط دو اسپرم متفاوت بارور شوند به وجود می‌آیند. این‌ها رایج‌ترین نوع دوقلو‌ها هستند. در حالی که درصد دقیق آن مشخص نیست اما تحقیقات نشان می‌دهد که دوقلو‌های برادر برای مادران ۳۵ ساله و بالاتر نیز شایع‌تر هستند زیرا تغییرات هورمونی گاهی اوقات می‌تواند منجر به آزاد شدن دو تخمک به طور همزمان شود. این پیوند همچنین ممکن است به دلیل نرخ بالاتر درمان باروری در زنان مسن باشد.

آیا دوقلو‌های IVF بیشتر از دوقلو‌های طبیعی هستند؟

در واقع میزان تولد دوقلو از طریق IVF بیشتر از میزان دوقلو‌های حامله طبیعی است. این بدان معناست که شما در هر ۱۰۰ بارداری IVF بیشتر از هر ۱۰۰ بارداری طبیعی دوقلو خواهید داشت. این به این دلیل است که “دوقلو‌های IVF اغلب از انتقال جنین‌های متعدد به رحم ناشی می‌شوند. ” منطقی است اگر بیش از یک جنین در رحم شما کاشته شده باشد احتمال تولد چند قلویی IVF بیشتر خواهد بود بنابراین می‌توانید دوقلو یا حتی سه قلو، چهار قلو یا بیشتر باردار شوید. با این حال برای بیمارانی که پیش‌بینی می‌شود شانس موفقیت خوبی با IVF داشته باشند پزشکان باروری انتقال تک جنینی را ترجیح می‌دهند زیرا شانس تولد یک نوزاد ترم سالم را به حداکثر می‌رساند.

شانس داشتن دوقلو با IVF چقدر است؟

عوامل زیادی می‌توانند بر شانس شما برای داشتن دوقلو با IVF تاثیر بگذارند از جمله سن شما و اینکه آیا از تخمک‌های خود استفاده می‌کنید یا تخمک‌های اهدایی. از آنجایی که IVF هنوز یک تکنیک نسبتاً جدید است (اولین روش در سال ۱۹۸۷ انجام شد) تحقیقات و داده‌های بیشتری در مورد آن وجود دارد. با این حال این ارقام هنوز هم نشانه‌ای مفید برای احتمال داشتن دوقلو‌های IVF با توجه به عوامل مختلف هستند.

چگونه دوقلو‌های IVF برادرانه و دوقلو‌های همسان IVF به دنیا‌ آوریم؟

دوقلو‌های IVF برادر زمانی اتفاق می‌افتند که دو جنین با موفقیت منتقل می‌شوند. دوقلو‌های یکسان IVF زمانی اتفاق می‌افتند که یک جنین کاشته شده با موفقیت تقسیم می‌شود و به دو جنین تبدیل می‌شود. بنابراین شما شانس بیشتری برای داشتن دوقلو با IVF از دو جنین در مقایسه با شانس داشتن دوقلو با IVF از یک جنین دارید. اما همانطور که قبلاً ذکر شد یک انتقال جنین منجر به شانس بیشتری برای داشتن یک نوزاد سالم می‌شود بنابراین به متخصصان باروری دستور داده می‌شود تا در صورت امکان از این روش پیروی کنند.

سه قلو‌های IVF چقدر رایج هستند؟

اطلاعات محدودی در مورد زایمان‌های سه قلو و تعداد دفعات آن‌ها از IVF وجود دارد. با این حال یک مطالعه تخمین می‌زند که تقریباً ۷۷ درصد از زایمان‌های سه قلو و بالاتر از درمان‌های باروری از جمله IVF انجام می‌شود. جالب اینجاست که همین مطالعه همچنین کاهش تعداد زایمان‌های سه قلو را به طور کلی نشان داد که می‌تواند به دلیل کاهش تعداد جنین‌های منتقل شده در طول IVF باشد.

 

منبع:

flo.health


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *