۲۸ فروردین ۱۴۰۰

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

طرز تهیه 5 سوپ مناسب در بارداری + فواید

طرز تهیه 5 سوپ مناسب در بارداری + فواید

یکی از غذاهای مناسب برای خانم های باردار سوپ است. از هفته هفدهم بارداری به بعد کم کم ویار بیشتر خانم های باردار فروکش می‌کند و می‌توانند بیشتر در آشپزخانه فعالیت کنند. سوپ ها غذاهای ساده‌ای هستند که با شروع سرما کاملاً مناسب به نظر می‌رسند و به‌سرعت آماده می‌شوند.

۱. سوپ گوجه فرنگی در بارداری

مواد لازم:

  • ۵ عدد گوجه فرنگی پوست گرفته و خرد شده
  • یک چهارم پیمانه لپه
  • نصف پیمانه پیاز
  • ۲ قاشق سوپ خوری شکر
  • نصف پیمانه شیر
  • نمک و فلفل به میزان لازم

 

سوپ گوجه فرنگی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی در بارداری:

  • گوجه فرنگی و لپه‌ها را داخل چهار پیمانه آب ریخته، صبر کنید تا بپزند. بعد قابلمه را کنار بگذارید تا سرد شود.
  • در داخل قابلمه‌ای دیگر، روغن سرخ کردنی ریخته و پیازها را سرخ کنید تا قهوه‌ای شوند.
  • مخلوط گوجه فرنگی، شیر، شکر، نمک و فلفل را به پیازها اضافه کرده، حسابی هم بزنید تا به جوش بیاید و ۵ دقیقه بجوشد. سوپ شما به همین سادگی آماده است.
مزایای سوپ گوجه فرنگی در بارداری:

گوجه فرنگی یک منبع غنی از ویتامین آ، ویتامین ث و فولات است. آهن هم در گوجه فرنگی پیدا می‌شود که همه اینها به تقویت مادر و جنین کمک می‌کند. علاوه بر این مصرف سوپ گوجه فرنگی فشار خون در بارداری را کاهش می‌دهد.

۲. سوپ بروکلی در بارداری

مواد لازم:

  • ۱ پیمانه کلم بروکلی
  • ۱ قاشق چای خوری روغن
  • نصف پیمانه پیاز خرد شده
  • نصف پیمانه شیر
  • نمک و فلفل به میزان لازم

 

سوپ بروکلی برای باردارها
طرز تهیه سوپ بروکلی در بارداری:
  • روغن را داخل روغن ریخته و پیازها را تفت دهید تا طلایی شوند.
  • کلم بروکلی را اضافه کرده و به همراه یک و نیم پیمانه آب، اجازه دهید کمی بپزد.
  • بعد از سرد شدن آن را با گوشت‌کوب برقی نرم و یکدست کنید. بعد آن را به همراه شیر در قابلمه دیگری بریزید. نمک و فلفل را اضافه کرده و کمی صبر کنید تا سوپ به جوش بیاید و کمی غلیظ شود. سپس آن را در ظرف مناسبی ریخته و گرم میل کنید.
مزایای سوپ کلم بروکلی در بارداری:

بروکلی منبع خوبی از اسید فولیک و ویتامین آ به شمار می‌روید. این ترکیبات به مادر کمک می‌کنند که در سه ماهه نخت بارداری شرایط و سلامت بهتری داشته باشد.

۳. سوپ مرغ در بارداری

مواد لازم

  • ۵۰۰ گرم بال یا کتف مرغ
  • ۱۰۰ گرم سینه مرغ
  • ۱۰ پر سیر
  • ۱ قاشق چای خوری کره
  • ۱ قاشق روغن
  • یک و نیم قاشق سوپ خوری آرد
  • نمک و فلفل به میزان لازم

 

سوپ مرغ در بارداری
طرز تهیه سوپ مرغ در بارداری:
  • بال یا کتف‌های مرغ را به همراه یک چهار و نیم پیمانه آب و سیر داخل فابمله بریزید. صبر کنید تا بپزند و آب مرغ نصف شود. مرغ‌ها را از داخل قابلمه برداشته کنار بگذارید. آب مرغ را نگه‌دارید.
  • سینه‌های مرغ را با شعله کم داخل کره سرخ کنید تا نرم شوند.
  • در داخل یک ماهیتابه روغن بریزید. بعد از اینکه روغن کمی گرم شد آرد را اضافه کرده و یک دقیقه هم بزنید.
  • در مرحله آخر آب مرغ، سینه مرغ، نمک و فلفل را اضافه کنید و اجازه دهید ۱۰ همه مواد ده دقیقه بپزند تا سوپ جا بیفند. سپس آن را در ظرف مناسب سرو کنید.
مزایای سوپ مرغ برای بارداری:

این غذا علاوه بر داشتن پروتئین بالا هضم آسانی دارد و به تقویت سیستم گوارش خانم های باردار کمک می‌کند. 

سوپ لوبیا در بارداری

  • سه چهارم پیمانه لوبیا قرمز خیس شده
  • نصف پیمانه پیاز خرد شده
  • ۳ پیمانه گوجه فرنگی خرد شده
  • ۱ قاشق چای خوری سیر خرد شده
  • ۱ قاشق سوپ خوری آبلیمو
  • ۱ قاشق سوپ خوری روغن
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه

 

سوپ لوبیا برای باردارها
 
طرز تهیه سوپ لوبیا در بارداری
  • قابلمه کوچکی برداشته، داخل آن روغن بریزید و پیازها را تفت دهید. گوجه فرنگی را به همراه سیر، نمک و فلفل اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت دهید.
  • ۳ پیمانه آب اضافه کرده و بعد لوبیاها را داخل قابلمه بریزید. همه مواد را به زودپز منتقل کنید تا لوبیاها بپزند.
  • بعد از پخت مواد را هم بزنید، آبلیمو را اضافه کرده و با گشنیز یا سایر سبزیجات به دلخواه تزئین کنید.
مزایای سوپ نخود برای خانم های باردار:

این سوپ سرشار از هیدرات‌های کربن، آهن و فیبر است. علاوه بر این کالری کمی دارد و خانم های باردار با مصرف این غذا در دوران بارداری از چاقی و اضافه وزن بیش‌ازحد دور می‌مانند.

سوپ نخود در دوران بارداری

مواد لازم

  • ۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون
  • ۱ عدد پیاز خرد شده
  • ۲ عدد ساقه کرفس خرد شده
  • ۶۰۰ میلی‌گرم عصاره سبزیجات محلول در آب
  • ۴۰۰ گرم نخود خیس شده
  • ۴۰۰ گرم گوجه فرنگی خرد شده
  • نصف لیمو

 

سوپ نخود برای دوران بارداری
طرز تهیه سوپ نخود در بارداری:
  • روغن و پیاز را باهم تفت دهید. کرفس را اضافه کنید تا نرم شود.
  • آب مرغ، گوجه فرنگی و نخودها را اضافه و صبر کنید تا نخودها بپزند.
  • آب لیمو، نمک و فلفل را اضافه و سوپ را سرو کنید.
مزایای سوپ نخود در دوران بارداری:

نخود منبع خوبی از فیبر و پتاسیم به شمار می‌رود که به مادران باردار کمک می‌کند فشار خون و کلسترول کنترل شده‌ای داشته باشند.

طرز تهیه غذاهای جدید با سیرابی برای باردارهایی که سیرابی دوست دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code