1403/04/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

رفلکسولوژی در دوران بارداری

رفلکسولوژی در دوران بارداری

رفلکسولوژی در دوران بارداری

بارداری یک تجربه زیبا و متحول‌کننده زندگی است اما می‌تواند استرس‌زا نیز باشد. اگر در طول بارداری نیاز به استراحت و ر‌هایی از تنش دارید رفلکسولوژی می‌تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

 

رفلکسولوژی چیست؟

رفلکسولوژی یک درمان مکمل است که در آن پزشک نواحی پا، دست و صورت را ماساژ می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند احساس آرامش کنید و استرس را کاهش دهید.

آیا رفلکسولوژی در بارداری بی‌خطر است؟

بله رفلکسولوژی به طور کلی برای همه در تمام مراحل زندگی بی‌خطر است. ممکن است موقعیت‌هایی وجود داشته باشد که تیم‌های پزشکی بیشتر درگیر باشند، برای مثال اگر بارداری پیچیده‌تری باشد ممکن است در برخی شرایط خاص انجام رفلکسولوژی توصیه نشود.

 

فواید رفلکسولوژی در بارداری چیست؟

رفلکسولوژی می‌تواند فواید زیادی در طول بارداری شما ارائه دهد، با این حال توجه به این نکته مهم است که این فواید حکایتی هستند و از نظر علمی ثابت نشده‌اند. در دوران بارداری تغییرات فیزیکی، ساختاری و احساسی زیادی دارید و رفلکسولوژی از بدن شما حمایت می‌کند و اجازه می‌دهد این تغییرات تا حد امکان راحت انجام شود. رفلکسولوژی می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

  •  درد‌ها
  • تهوع صبحگاهی
  •  مچ پا متورم

آیا رفلکسولوژی به زایمان کمک می‌کند؟

ترس، اضطراب، استرس همه احساسات بسیار منفی هستند، اگر بخواهید به طور طبیعی زایمان کنید و اگر فکر کنند بدن در حالت ترس است، بدن بچه‌ها را نگه می‌دارد. بنابراین کاری که رفلکسولوژی انجام می‌دهد این است که به بدن کمک می‌کند تا آرام شود، که به بدن اجازه می‌دهد تا مقداری از این ترس تسکین یابد و به بدن آرام اجازه می‌دهد تا کاری را که به طور طبیعی انجام می‌دهد، یعنی زایمان انجام دهد.

در جلسه رفلکسولوژی چه اتفاقی می‌افتد؟

برای شروع از شما سؤالاتی در مورد سابقه پزشکی شما پرسیده می‌شود. اگر می‌خواهید رفلکسولوژی پا انجام دهید، از شما خواسته می‌شود جوراب و کفش‌های خود را بردارید. اگر رفلکسولوژی دست یا صورت انجام می‌دهید از شما خواسته می‌شود هر گونه جواهرات را بردارید سپس در یک صندلی کج یا کاناپه ماساژ راحت می‌شوید و برخی از متخصصان رفلکسولوژی حتی به خانه شما می‌آیند و روی مبل شما از شما پذیرایی می‌کنند. دراز کشیدن تخت برای زنان باردار توصیه نمی‌شود، بنابراین از آن‌ها حمایت می‌شود تا با یک کوسن یا بالش بنشینند.

 

منبع:

www.motherandbaby.co.uk


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *