1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه تلویزیون می‌تواند بر آنچه کودک شما می‌خورد تأثیر بگذارد؟

چگونه تلویزیون می‌تواند بر آنچه کودک شما می‌خورد تأثیر بگذارد؟

چگونه تلویزیون می‌تواند بر آنچه کودک شما می‌خورد تأثیر بگذارد؟

زمان تلویزیون می‌تواند بر تغذیه کودک شما تأثیر بگذارد. بسیاری از بچه‌ها زمان زیادی را جلوی تلویزیون می‌گذرانند و تحقیقات نشان می‌دهد که به راحتی در انتخاب غذا‌هایی که در تبلیغات می‌بینند تحت تأثیر قرار می‌گیرند. برخی از غذا‌هایی که در آگهی‌های تبلیغاتی نشان داده می‌شوند سرشار از چربی‌های جامد، قند‌های افزوده شده، سدیم یا کالری هستند و اغلب فاقد ویتأمین، مواد معدنی و فیبر غذایی هستند. هر روز هنگام تماشای تلویزیون کودکان معمولاً بین ۱۰ تا ۱۳ آگهی تبلیغاتی را می‌بینند که نوعی غذا یا نوشیدنی را تبلیغ می‌کند .

 

چگونه نگذاریم تبلیغات تلویزیون بر روی کودک تأثیر بگذارد؟

هنگام غذا خوردن از تماشای تلویزیون خودداری کنید:

. به عنوان یک خانواده این قانون را داشته باشید تا زمان صرف غذا تلویزیون تماشا نکنید غذا خوردن منظم در کنار هم بدون حواس پرتی فرصتی برای ارتقای تغذیه سالم و پیوند خانواده فراهم می‌کند.

زمانی را با هم صرف یادگیری غذا‌ها کنید:

سعی کنید باغی را پرورش دهید یا در صورت امکان از بخش محصولات در فروشگاه مواد غذایی دیدن کنید. به کودکان بزرگتر می‌توان نحوه استفاده از برچسب حقایق تغذیه و کمک به خرید غذا‌های سالم‌تر را آموزش دهید.

 اجازه دهید بچه‌ها در آشپزخانه کمک کنند:

کودکان خردسال تمایل به یادگیری و کمک دارند. این زمان بسیار خوبی برای معرفی ایمنی مواد غذایی است مانند شستن دست‌ها قبل از دست زدن به غذا و انجام کار‌های ساده مانند چیدن میز.

 محدودیت‌هایی را در مورد استفاده از صفحه نمایش داشته باشید:

کودکان در هر سنی زمان بیشتری را در مقابل تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی می‌گذرانند. اگرچه بخشی از این زمان شامل فعالیت‌های آموزشی می‌شود اما هنوز این نگرانی وجود دارد که چگونه می‌تواند بر سلامت و رشد آن‌ها تأثیر بگذارد.
 الگوی خوبی باشید:

بچه‌ها خیلی ساده با مشاهده دیگران خیلی چیز‌ها را یاد می‌گیرند. به عنوان والدین انتخاب غذا‌ها و نوشیدنی‌های سالم‌تر ممکن است به تقویت عاداتی که می‌خواهید در فرزندانتان تشویق کنید کمک کند.

 

منبع:

www.eatright.org


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *