1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا باید به نوزادم شیر بدهم تا بخوابد؟

آیا باید به نوزادم شیر بدهم تا بخوابد؟

آیا باید به نوزادم شیر بدهم تا بخوابد؟

در حالی که به نظر می‌رسد شیر دادن به کودک در زمان خواب یک روال شبانه سالم و لذت بخش است اما می‌تواند منجر به عادات خواب ضعیف شود که در توانایی کودک شما برای داشتن یک خواب خوب در شب اختلال ایجاد می‌کند. همه نوزادان (و بزرگسالان) در طول شب چندین بار از خواب بیدار می‌شوند. بسیاری از ما به سادگی دوباره به خواب می‌رویم. با این حال اگر مرتباً به نوزاد خود شیر می‌دهید تا بخوابد او به همان نشانه نیاز دارد تا به او کمک کند تا در طول شب دوباره بخوابد. این درست است چه کودک شما در گهواره بخوابد و چه در تخت شما مشترک باشد.
اگر شما و کودکتان به طور مشترک بخوابید شیر دادن در طول شب بسیار آسان‌تر است اما منجر به بیداری‌های بیشتر در نیمه‌شب برای هر دوی شما می‌شود. چون شیر مادر راحت‌تر از شیر خشک هضم می‌شود نوزادان سریع‌تر گرسنه می‌شوند و در طول شب بیشتر بیدار می‌شوند. ثانیاً از آنجایی که شیردهی علاوه بر تغذیه آرامش‌بخش است طول نمی‌کشد تا نوزاد بین شیردهی و خواب ارتباط برقرار کند. پس از چند هفته از شیر دادن به نوزاد برای خوابیدن او راه دیگری برای به خواب رفتن نمی‌داند یا نمی‌خواهد. شیر دادن به نوزاد برای خواب می‌تواند یک تجربه پیوند فوق‌العاده باشد به خصوص در یکی دو ماه اول که در تلاش برای ایجاد یک رابطه شیردهی خوب هستید. اما بعد از آن مراقب پرستاری باشید تا هر شب بخوابید. هر چند وقت یکبار آن را به یک موقعیت تبدیل کنید.
شیر دادن را بخشی از روال قبل از خواب خود قرار دهید اما آنقدر زود این کار را انجام دهید تا کودک شما یاد نگیرد که مستقیماً آن بخش از برنامه خواب خود را با خواب مرتبط کند. بعد از اینکه کودک غذا خوردن را تمام کرد برای او داستان بخوانید، برایش آهنگ بخوانید یا برای آخرین بار پوشک او را عوض کنید. اگر شیردهی را از خوابیدن جدا کنید حتی برای چند دقیقه کودک شما برای به خواب رفتن نیازی به شیر دادن ندارد. در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید کودکتان را در مسیری قرار دهید که خودش به خواب برود:

در برنامه قبل از خواب زودتر از او پرستاری کنید یا زمان پرستاری را در زمان خواب کاهش دهید.

به جای اینکه آن را بخشی از برنامه خواب خود کنید شب‌ها زودتر به نوزاد خود شیر بدهید.

 

به خاطر داشته باشید که باید این تغییرات را فقط در زمان خواب انجام دهید. هنگامی که کودک شما شروع به خوابیدن کرد به سرعت شروع به خوابیدن مجدد در طول شب می‌کند. برای کمک به شما در دریافت استراحتی که نیاز دارید از شریک زندگی خود بخواهید که در طول شب غذا خوردن یا بیداری کمک کند. قبل از رفتن به رختخواب پمپاژ کنید و از شریک زندگی‌تان بخواهید با کودک بلند شود تا یک بطری شیر یا شیر خشک به او بدهد. یا هنگامی که کودک شما در طول شب از خواب بیدار می‌شود اجازه دهید همسرتان در حالی که شما در اتاقی جداگانه پمپاژ می‌کنید، شیر دادن را انجام دهد و سپس دوباره بخوابید. از این گذشته پمپاژ کردن ممکن است تنها ده دقیقه طول بکشد در حالی که شیر دادن، تعویض پوشک و خواباندن کودک شما می‌تواند ۴۵ دقیقه یا بیشتر طول بکشد. سیستمی را پیدا کنید که برای شما بهتر کار می‌کند و به همه اجازه می‌دهد تا آنجا که می‌توانند بخوابند.

 

منبع:

www.babycenter.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *