1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا موی نوزادان ریزش پیدا می‌کند؟

آیا موی نوزادان ریزش پیدا می‌کند؟

آیا موی نوزادان ریزش پیدا می‌کند؟

در دوران بارداری برخی از هورمون‌ها از جفت عبور کرده و در بدن کودک شما گردش می‌کنند. مدت کوتاهی پس از تولد این سطح هورمون شروع به کاهش می‌کند. اگر کودک شما با مو‌های پر پشت به دنیا آمد متوجه خواهید شد که آن‌ها شروع به ریزش می‌کنند. وقتی مو‌های پراکنده نوزاد را روی تشک یا صندلی ماشین آن‌ها پیدا کردید وحشت نکنید. مو‌های نوزاد در ماه دوم شروع به ریزش می‌کنند تا زمانی که کودک شما به سن ۶ ماهگی یا بیشتر برسد. هنگامی که مو‌های جدید رشد می‌کند ممکن است متوجه شوید که رنگ آن متفاوت از رنگ اصلی است.

به چه علت برخی نوزادان بدون مو به دنیا می‌آیند؟

اکثر نوزادان تا یک سالگی مو‌های خود را در می‌آورند. اگر کودک شما با نزدیک شدن به دومین سالگرد تولدش طاس به نظر می‌رسد با پزشک خود در مورد علل احتمالی طاسی نوزاد صحبت کنید. اگر کودک شما بزرگتر از ۶ ماه است و هنوز مو‌های زیادی از دست می‌دهد معمولاً مشکوک است. طاسی نوزاد به ندرت می‌تواند توسط قارچ ایجاد شود یا می‌تواند یک بیماری خود ایمنی باشد. درمان‌هایی برای هر دو مورد وجود دارد.

 

آیا از محصولات شست و شوی سر برای نوزادان می‌توان استفاده کرد؟

به یاد داشته باشید که پوست کودک بسیار حساس است و برخی از محصولات مانند شامپو، صابون و مواد شوینده لباسشویی اگرچه برای نوزادان ساخته شده‌اند می‌توانند برای پوست آن‌ها خیلی خشن باشند. از ملایم‌ترین و طبیعی‌ترین مواد شوینده‌ای که می‌توانید برای رختخواب و لباس آن‌ها پیدا کنید استفاده کنید و در مورد حمام کردن نوزاد به اصول اولیه پایبند باشید. محصولات بدون عطر، بدون رنگ و ملایم را انتخاب کنید که پوست را تحریک نکنند. گاهی اوقات تمیز کردن نوزاد در آب گرم با استفاده از یک دستمال نرم و کمترین مقدار صابون تنها چیزی است که نیاز دارید.

به چه علت کف سر نوزاد پوسته می‌زند؟

هورمون‌های بارداری بر غدد چربی کودک تأثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند پوست آن‌ها بیش از حد معمول ترشح کند. پوسته‌هایی که روی پوست سر آن‌ها مشاهده می‌کنید کاملاً خشک و ناخوشایند به نظر می‌رسند اما نه کودک شما را آزار می‌دهند و نه مسری هستند. آن‌ها معمولاً در هفته اول پس از تولد ظاهر می‌شوند. سر کودک خود را اغلب با استفاده از یک دستمال مرطوب بشویید و سپس از یک برس نرم برای از بین بردن پوسته‌ها استفاده کنید.

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر بعد از ۶ ماهگی مو‌های کودکتان همچنان می‌ریزد با پزشک خود مشورت کنید. لکه‌های قرمز یا تراوش پوست از هر نوعی می‌تواند نشان دهنده حساسیت‌های احتمالی و سایر مشکلات پوستی باشد.

 

منبع:

www.healthline.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *