1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

اهمیت شیردهی برای سیستم ایمنی کودک شما

اهمیت شیردهی برای سیستم ایمنی کودک شما

اهمیت شیردهی برای سیستم ایمنی کودک شما

تصمیم شما برای شیر دادن به نوزاد یک موضوع مهم و شخصی است. همچنین یکی از مواردی است که بیشتر احتمال دارد نظرات نامطلوب خانواده و دوستان را جلب کند. شما و فرزندتان منحصر به فرد هستید، بنابراین تصمیم کاملاً بر عهده شماست. این بررسی اجمالی از اهمیت شیردهی ممکن است به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

 

شیر مادر ارزش غذایی دارد:

شیر مادر ارزش غذایی باورنکردنی دارد و همه مقامات بهداشتی آن را برای نوزادان حداقل تا شش ماهگی توصیه می‌کنند. شیر مادر را می‌توان همراه با سایر مواد غذایی مانند پوره سبزیجات و میوه، دال و غیره مصرف کرد.

 

برای مادر مزایای زیادی دارد:

تغذیه با شیر مادر می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بیماری‌هایی مانند عفونت گوش میانی، عفونت معده، عفونت‌های دستگاه تنفسی، بیماری‌های سلیاک و بسیاری از آلرژی‌ها و غیره می‌توانند برای کودک شما تهدید‌کننده باشند.

 

مغذی است:

تغذیه با شیر مادر نه تنها خطر چاقی در دوران کودکی را کاهش می‌دهد بلکه باعث افزایش وزن سالم در نوزاد شما می‌شود.

 

 بچه‌ها را باهوش‌تر می‌کند:

نوزادانی که با شیر مادر تغذیه شده‌اند، بعید است که مشکلات رفتاری یا یادگیری داشته باشند و حساب‌های هوش بالایی داشته باشند.

 شیر مادر باعث کاهش وزن در مادران شیرده می‌شود:

تغییرات هورمونی زیادی در بدن یک زن شیرده در حال وقوع است، به همین دلیل است که اشتها به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد! پس از حدود ۳ ماه اگر به طور منظم شیر می‌دهید بدن شما به طور طبیعی شروع به کاهش وزن می‌کند.

 

 شیردهی به انقباض رحم کمک می‌کند:

اندازه رحم شما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد (از اندازه یک گلابی تا تقریباً کل فضای شکم را اشغال می‌کند). پس از زایمان با کمک اکسی توسین رحم شما شروع به گرفتن اندازه اصلی خود می‌کند که در نهایت به کاهش خونریزی کمک می‌کند.

 

منبع:

www.hopscotch.in


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *