1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

اگه بچه ات از این باباها داره، آینده اش روشنه

اگه بچه ات از این باباها داره، آینده اش روشنه

بهترین پدر

بهترین پدرها برای تربیت فرزندان

حضور و رفتار پدر در زندگی و تربیت فرزندان اهمیت زیادی دارد، متاسفانه در برخی خانواده ها پدر تنها مسئول تامین مخارج خانواده است و نقش کمرنگی در تربیت کودک ایفا می کند. سهل انگاری پدر در امر تربیت سبب خدشه دار شدن روابط بین پدر با فرزند شده و کودک دچار ناامنی، عصبانیت و مشکلات بی شمار دیگری می گردد. در مقابل پدرانی که ویژگی هایی که در ادامه این بخش از خانواده پلاس بیا نی نی بررسی می کنیم را دارا هستند، آینده روشنی دارند و در جامعه با اعتماد به نفس بیشتری حضور خواهند یافت.

باباهایی که با بچه ها بازی می کنن

همان طور که برای کودکان خود غذا و لباس فراهم می کنید، هر روز زمانی را برای بازی با آنها اختصاص دهید. کودکان به بازی با والدینشان نیاز دارند زیرا بازی با والدین علاوه بر شادی کودکان در رشد مهارت های اجتماعی کودک نیز تاثیر بسزایی دارد و موجب محکم‌تر شدن پیوند خانوادگی و ایجاد دوستی و اعتماد کودکان به والدین می‌شود.

پدر و دختر

باباهایی که دعوا نمی کنن

متاسفانه برخی از پدرها برای یاد دادن موضوعی به کودک متوسل به تهدید و ترساندن می شوند اما این روش کاملا اشتباه است، شما می توانید با بازی کردن بستری طبیعی برای آموزش کودک خود فراهم کنید و هر آنچه دوست دارید به کودکان یاد دهید را در قالب بازی پیاده سازید.

باباهایی که کمبودهاشون رو به بچه منتقل نمی کنن

برخی از پدرها متاسفانه تربیت والدین خود را در پیش می گیرند و با فرزند خود همان طور که والدینشان با آنها رفتار نموده، رفتار می کنند اما این کار اشتباه است، کودکانی آینده روشنی دارند که پدرانشان عقده ها و کمبودهای دوران کودکی خود را به آنها منتقل نمی کنند و نمی گویند ما کتک خوردیم، چی شد…

باباهایی که با همسرشون همکاری می کنن

تربیت فرزند موضوعی توأمان برای پدرومادر است و هر دو والد به شکلی در زوایای مختلف، در تربیت فرزند مؤثر هستند پس پدر نباید خود را پشت سنگر و نقاب «من تنها وظیفه تأمین معاش را دارم» پنهان کند؛ تأمین معاش خانواده تنها گوشه‌ای کوچک از وظایف پدر است، کودکانی آینده روشنی خواهند داشت که پدر و مادر هر دو به یک اندازه خود را مسئول تربیت کودک می دانند.

خانواده شاد

باباهایی که مشکلات رو داخل خونه نمیارن

پدرها این قشر زحمت کش که وظیفه تامین معاش را به عهده دارند و با مشکلات اقتصادی هر روز دست و پنجه نرم می کنند، باید خوددار بوده و برای آسیب وارد نشدن به روح و روان فرزندشان، مشکلات را پشت درب خانه گذاشته و با لبخند وارد شوند.

باباهایی که اولویتشون خانواده است

برخی از پدرها حتی بعد از به دنیا آمدن فرزندشان بیشتر اوقات خود را با دوست و رفقای خود می گذرانند و در اولین فرصت مناسب برای بیرون رفتن و خوشگذرانی با آنها برنامه ریزی می کنند اما آقایان گرامی اگر می خواهید کودکتان با شما دوست باشد، وقت بیشتری را با او بگذرانید و خانواده خود را در اولویت قرار دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *