1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

در چک لیست بارداری چه مواردی نوشته شود؟

در چک لیست بارداری چه مواردی نوشته شود؟

در چک لیست بارداری چه مواردی نوشته شود؟

 تحرک داشته باشید:

برای سهولت در بارداری و زایمان زودتر شروع به ورزش کنید. سعی کنید ۳۰ دقیقه ورزش کنید که قلب شما را در بیشتر روز‌ها به تپش برساند. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و شنا راه‌های عالی برای ورزش کردن هستند. یا به کلاس ورزش دوران بارداری بپیوندید.

 تغذیه مناسب داشته باشید:

به زودی هوس بستنی و ترشی خواهید کرد. حالا روی خوب غذا خوردن تمرکز کنید. شما به مقدار زیادی پروتئین، آهن، کلسیم و اسید فولیک نیاز دارید. میوه‌ها، آجیل‌ها، سبزیجات، سبزیجات برگ دار، غلات کامل و لبنیات کم چرب را ذخیره کنید. مصرف چیپس، محصولات پخته شده، نوشابه و سایر غذا‌های ناسالم با کالری خالی را کاهش دهید.

 اسید فولیک مصرف کنید:

این به جلوگیری از نقایص جدی مادرزادی که ممکن است قبل از اینکه متوجه شوید باردار هستید رخ دهد کمک می‌کند. این ویتامین B را در بسیاری از غذا‌ها از جمله سبزیجات برگدار، مرکبات و لوبیا پیدا خواهید کرد اما بیشتر زنان برای دریافت مقدار کافی به یک قرص نیاز دارند.

 مراقب وزن خود باشید:

لاغری بیش از حد می‌تواند باردار شدن را سخت‌تر کند. سنگین بودن بیش از حد نیز می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند مانند احتمال ابتلا به دیابت و فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. با پزشک خود در مورد اینکه چه وزنی برای شما مناسب است صحبت کنید.

 به دندانپزشک خود مراجعه کنید:

بارداری شانس ابتلا به بیماری لثه را افزایش می‌دهد و مشکلی که ممکن است زایمان زودرس را نیز بیشتر کند. بنابراین دندان‌های خود را تمیز و چک کنید و روزانه مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و با دهانشویه ضد عفونی‌کننده بشویید.

 بودجه خود را مشخص کنید:

شما به لباس، صندلی ماشین، شیر خشک، تخت و… نیاز دارید. فهرستی از لوازم تهیه کنید و همین الان شروع به جستجو کنید. به خاطر داشته باشید که هزینه‌های شما شامل ویزیت پزشک و احتمالاً مراقبت از کودک نیز می‌شود.

 حیوان خانگی خود را آماده کنید:

لوازم کودک از جمله لوسیون و پوشک را به خانه بیاورید تا به بو‌ها عادت کنند. همچنین قوانین جدیدی وضع کنید مانند دوری از مبلمان یا بیرون از مهد کودک.

 

منبع:

www.webmd.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *