1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

دوچرخه مناسب برای کودک ۸ ساله

دوچرخه مناسب برای کودک ۸ ساله

دوچرخه کودکان

نکات  مهم خرید دوچرخه برای کودک 

البته کودک شما باید راحت باشد، اما همچنین باید بتواند به راحتی به اهرم ترمز دسترسی پیدا کند، باید پاهایش هم زمین را لمس کنند و هم فرم و اندازه دوچرخه با کودک شما سازگار باشد تا بتواند به سرعت از آن استفاده کرده و عکس‌العمل نشان دهد. البته کودکان ۸ ساله معمولا فقط برای تفریح و ورزش به دوچرخه نیاز دارند.

بعضی از بچه‌ها هم هستند که در این سن با دوچرخه‌های این اندازه آشنا می‌شوند، اما هدف این دوچرخه‌ها یادگیری نیست، واقعا سرگرمی ‌است. این سنی است که کودکان با فعالیت‌های مفرح دوچرخه‌سواری آشنا می‌شوند و دوچرخه سواری به خودی خود فعالیتی است که اغلب برای کودکان جذابیت دارد زیرا در فضای باز انجام می‌شود.

ابتدا ضروری است که مفاهیم خاصی را قبل از خرید دوچرخه  بدانید که گاهی اوقات می‌تواند برای شما گران تمام شود، در نتیجه بهتر است ابتدا پرس و جو کنید. برای شروع، لازم است بدانید که قطر رینگ‌ها (قسمت فلزی چرخ‌ها) باید نقش مهمی ‌در انتخاب شما داشته باشد. این در اینچ اندازه‌گیری می‌شود و یک اینچ تقریباً برابر با ۲.۵۴ سانتی‌متر است.

دوچرخه مناسب کودکان

قطر رینگ دوچرخه

برای یک کودک ۸ ساله، قطری که باید با او مطابقت داشته باشد، دوچرخه ۲۰ ، یعنی دوچرخه ای با قطر ۲۰ اینچ است. اندازه فرزندتان نیز باید توجه شما را جلب کند. مثلاً گاهی اوقات بچه‌ها از همکلاسی‌های همسن خود کوتاه‌تر یا بلندتر هستند. اگر کودک شما کمتر از ۱.۲۰ متر قد دارد، باید به دوچرخه‌های ۱۶ اینچی مراجعه کنید. از طرف دیگر، اگر کودک شما بیش از ۱.۳۰ متر قد دارد، به دوچرخه ۲۴ اینچی بروید تا احساس راحتی بیشتری کند. کودک شما باید بتواند به تنهایی و بدون تلاش زیاد، زین خود را سوار شود، اهرم ترمز واقع بر روی دسته را فعال کند و بتواند با هر دو پا زمین را لمس کند.

سلیقه کودک

سلیقه شخصی فرزندتان را در نظر بگیرید، آیا فرزند شما دوست دارد دیوانه وار تلاش کند یا بهتر بگوییم وقتش را با دوچرخه صرف کند؟ از نظر فعالیت‌هایش، کودک نوپای شما بیشتر ماجراجو است یا آرام؟ شناسایی نیازها آن بسیار مهم است زیرا مجموعه ای ‌از دوچرخه‌های مختلف با قیمت‌ مختلف مطابق سلیقه آنها وجود دارد.

سایز دوچرخه

اگر کودک شما قبلاً تجربه دوچرخه‌سواری دارد، در نظر بگیرید که اندازه دوچرخه‌ای برای او خوب است که با نشستن روی دوچرخه (پایین‌ترین موقعیت زین)، بتواند با نوک پاهایش زمین را لمس کند. به راحتی می‌توانید آزمایش را در فروشگاه انجام دهید.
در صورت خرید اینترنتی، باید قد کودک و پاهای او را اندازه بگیرید. در بیشتر موارد سازنده‌ها اندازه توصیه شده را اعلام می‌کنند. اگر اندازه داده نشده است، می‌توانید حداقل ارتفاع زین را بردارید و حدود ۵ سانتی متر آن را بالا پایین کنید، اما باز این مطابق با اندازه پاهای کودک شما است که کودک شما باید حداقل قدی را داشته باشد.

وزن دوچرخه

در سن ۸ سالگی بچه‌ها شروع به تسلط خوبی بر دوچرخه می‌کنند، وزن نقش اساسی در کنترل دوچرخه توسط کودک ندارد. با این حال، هر چه دوچرخه سبک‌تر باشد، مانور آن آسان‌تر خواهد بود، همچنین می‌تواند مسافت‌های طولانی‌تری را راحت‌تر طی کند و بالا رفتن از تپه برای او نیز بسیار آسان‌تر خواهد بود. اگر در یک منطقه تپه‌ای زندگی می‌کنید و قصد دارید اغلب با فرزندتان بیرون بروید، روی یک دوچرخه سبک سرمایه‌گذاری کنید، در غیر این صورت او ممکن است شکایت کند و دیگر نخواهد با شما بیاید و در نتیجه کار از دوچرخه خود زده خواهد شد که این جز ضرر برای شما چیزی نخواهد بود.

قیمت دوچرخه

دوچرخه‌ قیمت پایین که می‌توانید در دوچرخه فروشی‌ها پیدا کنید، کنترل، حمل و موقعیتی که برای کودک ایده آل نیست را ارائه می‌دهند. برای خانواده‌هایی که بودجه محدودی دارند توصیه می‌کنیم که به دنبال یک مدل باکیفیت دست دوم باشید، قیمت‌های دوچرخه‌های دست دوم مقرون به صرفه‌تر است و حتی پس از چند سال استفاده، کیفیت آنها همچنان حفظ می‌شود که این برای کودک شما عالی است.

لاستیک دوچرخه

بسته به استفاده از دوچرخه‌ای که توسط کودک می‌توانید دو نوع لاستیک در دوچرخه‌های مختلف را انتخاب کنید. برای استفاده در شهر، یک دوچرخه کودک  با لاستیک‌های صاف و سریع انتخاب کنید. 
برای استفاده در سطوح سنگفرش شده و همچنین در هر زمینی مانند چمن،  شن، گل و لای لاستیک‌های پهن‌تر را با دوچرخه کوهستان انتخاب کنید.

دوچرخه

طراحی قاب دوچرخه

طراحی فریم می‌تواند بر عملکرد دوچرخه تأثیر بگذارد. برخی از دوچرخه‌ها کودک شما را در وضعیت عمودی قرار می‌دهند ، این وضعیت طبیعی‌تر است و برای سواری‌های مبتدی ایده‌آل است. 
دوچرخه‌های دیگر تهاجمی‌تر هستند و کودک را در موقعیت «تکیه» قرار می‌دهند. مناسب برای دوچرخه‌سوار ماجراجو و با تجربه‌تر است. و در اکثر موارد کودکان به دنبال این دوچرخه‌ها هستند تا سواری جذابی بگیرند.

خرید اینترنتی دوچرخه

بعد از اینکه با نکات خرید دوچرخه کودک آشنا شدید، نیاز است که به یک فروشگاه اینترنتی معتبر بروید و انواع مختلف دوچرخه را بررسی کنید و طبق شرایط خود یکی را انتخاب کنید. همین حالا به فروشگاه اینترنتی بایکی لند بروید و دوچرخه مدنظر خود را سفارش دهید تا در هرجای ایران که هستید، به صورت مونتاژ شده برای شما ارسال شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *