1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

طب سوزنی تاثیری در مثبت شدن نتیجه آی وی اف دارد؟

طب سوزنی تاثیری در مثبت شدن نتیجه آی وی اف دارد؟

نتیجه آی وی اف

ارتباط طب سوزنی با مثبت شدن نتیجه آی وی اف

وقتی که با چالش باروری مواجه هستید و قصد مادر شدن دارید، طبیعتاً هر کاری را انجام می دهید تا احتمال باردار شدن تان افزایش پیدا کند. اگر قرار است تحت درمان هایی مانند ivf قرار بگیرید، بدانید که این موضوع از لحاظ ذهنی روی شما تاثیر می گذارد و باعث استرس تان می شود.

همین امر ممکن است هنگام شروعِ چرخه درمانِ آی وی اف، ۲۴ ساعتِ اول کارتان سخت باشد و در مورد نتیجه نهایی نگرانی داشته باشید، زیرا مطمئن نیستید که به موفقیت می رسید یا خیر. از طرفی درمان آی وی اف ممکن است در بدن شما به خوبی عمل نکرده و نتیجه ندهد.

در واقع ممکن است تزریقات هورمونی باعث ایجاد حس نگرانی تان شود. مهم تر از همه اینکه فشار مالی و تلاش زیاد از لحاظ احساسی و جسمی کارتان را سخت می‌ کند. از طرفی وقتی هم که باردار می شوید، نگران هستید که آیا این بارداری در نهایت با سلامت به سرانجام می‌ رسد یا خیر.

پس چنانچه در این بخش از بیا نی نی میخوانید، همه این عوامل استرس زا با یکدیگر ترکیب می شوند و ممکن است بارداری را برایتان سخت کنند. یکی از راهکار هایی که به شما کمک می کند تا سریع تر باردار شوید و به نتیجه برسید، کاهش استرس روزانه است که طب سوزنی شما را به این مهم؛ خواهد رساند.

طبق تحقیقات، طب سوزنی به درمان موفق ivf کمک می‌ کند

طب سوزنی یکی از قدیمی ترین تکنیک های سنتی درمانی چین است که می‌ تواند باعث کاهش سطح استرس شود. در این روش سوزن های خیلی کوچک به صورت سطحی وارد پوست می شود و در نقاط خاصی انرژی را انتقال می دهند. اگر انرژی نامتعادل باشد، با طب سوزنی درمان می شود که در باردار شدن هم تاثیرِ مثبتِ بسیار زیادی خواهد داشت.

تاثیر طب سوزنی بر باروری

در واقع طب سوزنی می تواند عاملی برای تقویت سیگنال ارتباطی بین مغز و تخمدان باشد و خانم هایی که طب سوزنی انجام می دهند، ۶۵ درصد احتمال موفقیت بیشتری از درمان آی وی اف دارند و مطالعات بین المللی هم نشان داده که طب سوزنی در ۲۵ دقیقه قبل از انجام عمل آی وی اف باعث می شود تا شما از این درمان نتیجه بهتری بگیرید و این موضوع از طریق تحقیقات هم به اثبات رسیده است.

** البته که شما هیچ اقدامی را نباید بدون مشورت و اجازه پزشک معالجتان انجام دهید.

استرس تاثیر منفی روی درمان آی وی اف دارد

طبق نظر متخصصان استرس بیش از آنچه که فکرش را کنید، برای درمان آی وی اف خطرناک است. هورمون های استرس مانند کورتیزول باعث به هم خوردگی سیگنال بین مغز و تخمدان می شود و تخمک گذاری را به تاخیر می‌ اندازد.

در واقع بدن با انجام این مکانیسم می خواهد از خودش مراقبت کند؛ یعنی تشخیص می دهد که استرس، محیط و شرایط خوبی را برای بارداری فراهم نمی کند و به خاطر همین می‌ خواهد خودش را از آن دور کند.

در واقع خانم هایی که با ناباروری دست و پنجه نرم می کنند، سطحی از استرس و افسردگی را تجربه می‌ کنند و این موضوع بین اکثر آن ها وجود دارد‌. بخاطر همین هر کاری که باعث آرام و ریلکس کردن ذهن و بدن شود، می ‌تواند بارداری را با موفقیت بیشتری به انجام برساند.

ذهن آگاهی یکی از کار هایی است که استرس را کم می کند که بدونِ شک طب سنتی هم می تواند عاملی برای این ذهن ‌آگاهی باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *