1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

مراقبت از نوزاد نارس در خانه

مراقبت از نوزاد نارس در خانه

مراقبت از نوزاد نارس در خانه

تغذیه، پیشگیری از بیماری، ایمنی و مراقبت کلی از نوزاد برای نوزادانی که زود به دنیا آمده‌اند کمی متفاوت است. حتی اگر این اولین نوزاد شما نیست ممکن است در مورد نحوه مراقبت از نوزاد نارس خود نگران باشید. امروز ۲۶ آبان و روز جهانی کودکان نارس است. نوزادان نارس با نوزادان کامل متفاوت هستند و نیاز‌های متفاوتی دارند. در اینجا موضوعاتی که انتظار می‌رود آورده شده است:

 

شیردهی در خانه:

نوزادان نارس ممکن است در دریافت کالری کافی برای افزایش وزن مشکل داشته باشند. نوزادان نارس برای افزایش رشد نیاز به افزایش وزن مناسب دارند، اما ممکن است آنقدر قوی نباشند که بتوانند از شیر مادر تغذیه کنند. نوزاد خواب آلود بهتر تغذیه می‌کند.

سلامت نوزاد نارس خود را حفظ کنید:

از آنجا که آن‌ها زود به دنیا آمده‌اند برخی از نوزادان نارس راحت‌تر از نوزادان کامل‌تر بیمار می‌شوند. شایع ترشح به احتمال زیاد دارای بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری مزمن ریوی هستند که آن‌ها را در معرض خطر عفونت‌های تنفسی، سیستم‌های ایمنی نابالغ قرار می‌دهد که مبارزه با عفونت یا مشکلات طولانی مدت روده را با حملات NEC دشوار می‌کند. رعایت چند قانون ساده به جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها در نوزادان کمک می‌کند.

 

 پیشگیری از SIDS در نوزادان نارس:

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) یک مشکل وحشتناک است. متأسفانه نوزادان نارس بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از SIDS نسبت به نوزادان کامل هستند.

 

ایمنی صندلی خودرو:

نوزادان نارس ممکن است هنگام ترخیص از NICU بسیار کوچک باشند و ممکن است با خیال راحت در همه صندلی‌های ماشین قرار نگیرند. نه تنها می‌توانید موقعیت شیردهی خود را روی صندلی ماشین پیچیده کنید، بلکه موقعیت نیمه عمودی نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکل در راه باز بودن راه هوایی شود. با اطمینان از اینکه کودک خود را همیشه در صندلی ماشین به طور ایمن قرار داده‌اید از او محافظت کنید

حمام کردن:

اگرچه حمام کردن نوزاد شما ممکن است به عنوان یکی از ساده‌ترین وظایف والدین به نظر برسد، اما حمام کردن نوزاد نارس  برای اولین بار می‌تواند ترسناک باشد! با وسایل مورد نیاز و اقدامات لازم در هنگام حمام کردن نوزاد و نحوه گرم نگه داشتن شیر خود در زمان حمام آشنا شوید.

 

منبع:

www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *