1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

واقعا اگه لاغر بشم زودتر باردار میشم؟

واقعا اگه لاغر بشم زودتر باردار میشم؟

لاغری برای بارداری

لاغری برای بارداری؛ کاهش وزن ربطی به افزایش قدرت باروری دارد؟

باور و عقیده عموم بر این است که کاهش وزن می تواند به افزایش قدرت باروری کمک کند؛ اما در واقع مشکلات باروری از زمان های خیلی قدیم وجود داشته و معمولاً میزانِ آن در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است که دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد.

خانم هایی که چاق هستند، فکر می‌ ‌کنند که اگر سبک زندگی خود را تغییر دهند و وزن سالمی داشته باشند و به طور منظم ورزش کنند، در قدرت باروری شان اثرگذار است. مطالعات اخیر به این نتیجه رسیده است که تغییرات خاصی در سبک زندگی می تواند قدرت باروری را افزایش دهد اما کاهش وزن خیلی تاثیر زیادی ندارد. در این قسمت از بیا نی نی در این باره توضیح مفصل خواهیم داد.

افزایش قدرت باروری

مطالعات انجام شده درباره لاغری برای بارداری

مطالعه ای رویِ رابطه بین کاهش وزن و قدرت باروری انجام شده است و آکادمی های تخصصی این موضوع را روی زنان بررسی کرده اند. اولین گروه؛ در روتین روزانه خود و سبک زندگی شان تغییرات زیادی ایجاد کرده و رژیم غذایی آن ها تغییر کرد، فعالیت بدنی شان افزایش پیدا کرده و بیشترین حدِ کاهش وزن را داشتند. گروه دیگر اما؛ فعالیت فیزیکیِ خود را افزایش دادند اما هیچ تلاشِ مضاعفی برای این کار نداشتند.

نتایج چه شد؟

خانم های گروه اول که چاق بودند، سعی کردند تا ورزش کنند یا وزن خود را پایین بیاورند، حدود ۷ درصد کاهش وزن داشتند که این درصد یک عدد میانگین است؛ اما گروه دوم تغییری در وزن شان ایجاد نشده بود. در کل؛ نتایج نشان داد که هیچ تفاوتی بین قدرت باروری در این زنان ایجاد نشده و هر دو گروه با یکدیگر مساوی هستند.

لاغری برای بارداری

نتیجه گیری کلی

تغییرات در سبک زندگی و رژیم غذایی می‌ تواند به خانم‌ ها کمک کند تا قدرت باروری بیشتری داشته باشند؛ اما لزوما به این معنا نیست که باید برای افزایش این قدرت، وزن خود را کاهش دهند.

از طرفی هم؛ اگر سبک زندگی سالم باشد، مشکلاتی مانند سکته، دیابت و بیماری قلبی هم کم می شود که به طور کل همگی می توانند قدرت باروری زنان را بالا ببرند.

نظر متخصصان درباره لاغری برای بارداری

بعد از این که مطالعات و نتایجِ مربوط به آن؛ به طور کامل و دقیق بررسی شد، متخصصان به این نتیجه رسیدند؛ سبک زندگی که هم جهت با کاهش وزن باشد، می‌ تواند به سلامت متابولیک و سلامت کلی بدنِ خانم‌ ها کمک کند و شاید خودش مستقیما باعث افزایش قدرت باروری نشود؛ اما تا حد زیادی سلامت بدنی آن ها را افزایش می دهد که در افزایش قدرت باروری هم بی تاثیر نخواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *