1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چشم صورتی چیست؟

چشم صورتی چیست؟

چشم صورتی چیست؟

چشم صورتی که در اصطلاح دیگر ملتحمه نامیده می شود ، التهاب بخشی از چشم بصورت غشایی است که درون پلک و همچنین کره چشم را پوشانده است. این بیماری به عنوان “چشم صورتی” شناخته می شود زیرا پلک و کره چشم هنگام التهاب و تحریک رنگ صورتی پیدا می کنند.

به چه علت نوزادان دچار چشم صورتی میشوند؟

هنگامی که کودک در چند هفته اول زندگی خود چشم صورتی پیدا می کند، اغلب به دلیل اتفاقی است که در طی روند زایمان رخ داده است یا مواد شیمیایی مورد استفاده برای درمان چشم هنگام تولد یا عفونت منتقل شده است .

آیا چشم صورتی جدی است؟

اگرچه چشم صورتی در دوران نوزادی به طور موقت جدی نیست، اما به بررسی سریع پزشکی نیاز دارد ،زیرا می تواند نشانه ای از عفونت جدی باشد. اگر چشم صورتی (باکتریایی) در نوزادان درمان نشود ، می تواند باعث عفونت های جدی در سایر قسمت های بدن آنها شود. نابینایی و مشکلات بینایی در اوایل زندگی کودک معمولاً توسط ویروس ها و عفونت های باکتریایی ایجاد می شود و معمولاً یک اورژانس پزشکی محسوب نمی شود.

چشم صورتی در نوزادان چیست؟

اگر نوزاد تازه متولد شده شما دچارچشم صورتی شود، که معمولاً طی ۱ تا ۲ هفته پس از تولد اتفاق می افتد ، به شرایط زیر بستگی دارد:

 

چشم صورتی ناشی از عفونت های باکتریایی (اگرچه این عفونت ها از بدو تولد وجود  نخواهد داشت)

نوزادان ممکن است از عفونت های ویروسی شایع چشم صورتی را تجربه کنند و ممکن  است متوجه شوید که چشم های آنها هنگام سرماخوردگی و سایر عفونت های تنفسی تحریک می شود.

نوزادان ممکن است در اثر آلرژی چشم صورتی را تجربه کنند.

اگرچه بعد از مرحله تولد نوزاد نشده باشد، اما نوزادان در طی مدت چند هفته، ممکن است در اثر مسدود شدن مجاری اشک ، چشم صورتی داشته باشند.

چشم صورتی چه علائمی دارد؟

علائم چشم صورتی به طور کلی کاملاً واضح است. مشاهده خواهید کرد که پلک کودک شما صورتی و متورم است و ممکن است در گوشه چشم های او تجمع پوسته ای ایجاد شود و کره چشم نیز مایل به صورتی باشد. اگر چشم صورتی با علائم نگران کننده دیگری همراه باشد، این می تواند مسئله جدی تری را نشان دهد. مسائل زیر مربوط به چشم صورتی می باشد:

۱- مجاری اشک مسدود شده:

علائم شامل خیس بودن چشم، قرمزی یا تورم چشم و جمع شدن پوسته در گوشه چشم است. اکثر نوزادان در طی چند ماه اول زندگی خود از مجاری مسدود شده فراتر رفته اند. اما در موارد نادر این علائم می توانند در کل سال اول زندگی ادامه داشته باشند.

۲-موضوع ضد میکروبی:

اگر چشم صورتی نوزاد تازه متولد شده شما از قطره های چشمی است که هنگام تولد دریافت کرده اند، علائم آنها ممکن است یک چشم قرمز کمی و تورم خفیف پلک باشد. چشم صورتی ناشی از ضد میکروب ها معمولاً خود به خود و بدون درمان طی ۲۴ تا ۳۶ ساعت پاک می شود.

۳- سایر عفونت های باکتریایی:

از دلایل باکتریایی صورتی چشم می توان به تورم پلک و صورتی بودن پلک و کره چشم اشاره کرد. این نوع عفونت اغلب با ترشحات از چشم همراه است. این ترشحات می تواند باعث بهم چسبیدن پلک ها شود. عفونت های باکتریایی چشم صورتی اغلب با عفونت گوش همزمان هستند.

۴-عفونت های ویروسی:

چشم صورتی ویروسی معمولاً همزمان با عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا است. علائم ممکن است شامل التهاب پلک و کره چشم صورتی باشد. با این حال ، ترشحات از چشم اغلب نازک تر از ترشحات ناشی از عفونت باکتریایی است. ممکن است متوجه ترشحات آبکی شده و عفونت از یک چشم به چشم دیگر گسترش یابد.

چشم صورتی را چه طور تشخیص دهیم و درمانش کنیم؟

علائم صورتی چشم در یک نوزاد تازه متولد شده باید به سرعت به یک ارائه دهنده مراقبت های پزشکی منتقل شود. اگر کودک بزرگتری دارید که دارای پلک یا کره چشم پف کرده، متورم یا قرمز شده است می توانید با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد نیاز به دیدن کودک خود صحبت کنید. معمولاً اگر کودک شما علائم جدی دیگری ندارد یا اگر چشم صورتی خیلی آنها را اذیت نمی کند ، ویزیت کردن پزشک مانعی ندارد. که البته اگرپزشک شما فکر کند مراقبت فوری لازم است باید سریعا انجام دهید.

از چه داروهایی برای درمان چشم صورتی استفاده می شود؟

پس از تشخیص صحیح چشم صورتی کودک می توانید درمان را شروع کنید. به دلیل اینکه دلایل مختلفی برای صورتی چشم وجود دارد دریافت تشخیص از یک متخصص پزشکی مهم است و درمان چشم صورتی به علت بستگی دارد.

 

منبع:  www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *