مشاوره ۲۴/ سوال: سلام خسته نباشید. من یک بار ازدواج کردم و خودم طلاق گرفتم و هیچ فرزندی ندارم. الان خاستگار دارم و یک خاستگارم یک بار ازدواج کرده و از ازدواج اولش یک فرزند پسر دارد …و خاستگار دیگرم اصلا ازدواج نکرده است …و من بهش گفتم که من ازدواج کردم و همه چیز را میداند ..الان بین دوراهی موندم چون هردوی انها خوب هستند و به شرایط من میخورند به نظر شما چجوری تصمیم بگیرم تا بفهمم کدومشون برای اینده من بهتر است من از اقای اول بخاطر فرزندشون میترسم که در اینده نتونیم با هم خدای نکرده کنار بیاییم و باز خاستگار دیگرم خانوادم میگن چون مجرد بوده خانوادم میگن منت میگذارد در اینده به سرت توروخدا کمکم کنید چجوری من شرایطو بسنجم برای خودم و چه شروطی برای اینها بگذارم تا ببینم ایا راست میگن یا نه؟
مهدی وفانوش ( مشاور و رواندرمانگر دانشگاه علامه طباطبایی )
  با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز مهمترین نکته در مورد شما اینکه شناخت کافی از خودتون و خواسته هاتون داشته باشید. اینکه آیا در خودتون این توان رو می بینید که فرزند شخص دیگری رو سرپرستی و نگهداری بکنید و آیا توان برقراری ارتباط خوب و مناسب با این کودک را دارید یا نه؟ آیا برای شما این باور و اعتقاد وجود دارد که یک فرد قبلا ازدواج کرده توانایی ازدواج و خوشبختی با فرد ازدواج کرده را ندارد؟ و یا می خواهید هر مشکل و هر عدم مهارت ارتباطی رو در زندگی به این عامل ارتباط بدهید؟ در وهله دوم نیز بایستی ببینید که طرف مقابل شما چه خواسته هاو چه انتظاراتی از زندگی مشترک داره و آیا به پختگی و تمایز عاطفی کافی رسیده است که ازدواج قبلی همسرش بر روی زندگی مشترکش تاثیرگذار نباشد. این شناختها تنها با گفتگو وتامل در رفتارهای فرد مقابل حاصل می شود که این شناخت هم کامل و صد درصد نخواهد بود. در نهایت بایستی با در نظر گرفتن ویژگیهای شخصیتون و شرایط طرف مقابل تصمیم ابتدایی برای انتخاب یک نفر رو بگیرید و بعد با رفت و آمد و تامل در رفتارها و حتی مشاوره های قبل از ازدواج با توکل به خدای متعال تصمیم خودتون رو نهایی بکنید. خوشبخت و سرفراز باشید.
الهام متقی (زوج درمانگر،مشاوره پیش از ازدواج و فردی،مدرس مهارت های والدگری)
شرطی لازم نیست بذارید کافیه شرایط اولیه رو با شرایط مورد نظر خودتون تطبیق بدید و یکی از گزینه ها رد حذف کنید و بعد با طرف مقابلتون وقت بگذرونید تا بتونید بهتر شناخت پیدا کنید و به کمک مشاوره پیش از ازدواج آموزش ببینید که چه چیزهایی رو لازمه بررسی کنید یا در خودتون و طرف مقابل بشناسید. اما یادتون نره زندگی با کسی که فرزند داره در هر حال پچیدگی های زیادی داره