1403/02/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

۷ دلیل گریه بدون اشک نوزاد

۷ دلیل گریه بدون اشک نوزاد

گریه بدون اشک نوزاد در بدو تولد امری طبیعی است. این شرایط ممکن است تا سه ماهگی ادامه داشته باشد. در صورت ادامه دار شدن، بایستی به پزشک مراجعه کرد.

7 دلیل گریه بدون اشک نوزاد
 
منجر به بروز مشکلات جدی بینایی می‌شود. راه درمان این مشکل تنظیم بینایی چشم ضعیف با قطره و پچ چشمی (محافظ چشمی) برای مطابقت با بینایی چشم قوی است. تنبلی چشم همچنین ممکن است اشک‌های کودک را تحت تاثیر قرار دهد.

۴. استابریسم یا چشم چپ (Strabismus or Crossed Eyes)

گاهی اوقات به علت ضعف عضلات چشم یا دوربینی، تولید اشک در نوزادان با مشکل مواجه می‌شود. با این حال، در بیشتر موارد، با رشد کودک، این وضعیت به خودی خود بهتر می‌شود.

۵. آب مروارید در نوزادان (Cataract)

نوزادان نیز دچار آب مروارید می‌شوند. گاهی اوقات نوزادان با این شرایط متولد می‌شوند و با گذشت زمان شدت آن بیشتر می‌شود. در هر صورت برای درمان این مشکل جراحی ضروری است. آب مروارید در نوزادان موجب گریه بدون اشک می‌شود. 


 عمل آب مروارید چگونه است؟


۶. رتینوبلاستوما (Retinoblastoma)

نوعی از سرطان است که بر روی شبکیه تاثیر می‌گذارد. در این شرایط، هنگامی که چشمان کودک با انداختن نور در آن‌ها معاینه می‌شود، شبکیه به رنگ صورتی یا سفید دیده می‌شود. از نشانه‌های دیگر این بیماری نادر مشکلات بینایی، قرمزی و درد است. این نوع از سرطان چشم تولید اشک در نوزادان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


بیشتر بدانید: تشخیص سرطان چشم از طریق عکس با موبایل‌ های هوشمند


۷. گلوکوم (Glaucoma)

گاهی اوقات گلوکوم در هنگام تولد وجود دارد و در برخی موارد ممکن است بعدا رشد کند. علائم این بیماری خطرناک حساسیت به نور، دید مبهم و مه گرفته است. اگر هر یک از این نشانه‌ها را در نوزاد خود مشاهده کردید، بایستی به سرعت به پزشک مراجعه کنید. عدم درمان به موقع این بیماری آسیب دائمی به اعصاب بینایی و در برخی موارد نابینایی است. این بیماری تولید اشک در نوزادان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *