1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

به چه علت نوزادان مو‌های خود را می‌کشند؟

به چه علت نوزادان مو‌های خود را می‌کشند؟

به چه علت نوزادان مو‌های خود را می‌کشند؟

همانطور که نوزادان بزرگتر می‌شوند تکنیک‌های خود آرام بخشی را یاد می‌گیرند تا به آرامش خود کمک کنند یا احساس امنیت کنند. اگرچه ممکن است خیلی راحت به نظر نرسد اما کشیدن مو روشی رایج است که نوزادان خود را راحت می‌کنند. چرخش مو و کشیدن مو به عنوان یک عادت از حدود شش ماهگی ایجاد می‌شود و می‌تواند تا سال اول ادامه یابد. این عادت در دختران شایع‌تر از پسران است اما می‌تواند بر هر دو جنس تأثیر بگذارد. اگر متوجه شدید که کودک شما شروع به کشیدن مو‌های خود می‌کند می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که او احساس خستگی می‌کند. این عادت می‌تواند نشان دهنده این باشد که کودک شما در لحظات استرس یا اضطراب خود را آرام می‌کند. بزرگسالان نیز این کار را انجام می‌دهند. این عادت در ۱ تا ۴ درصد از جمعیت دیده می‌شود و در زنان شایع‌تر از مردان است. معمولاً در دوران کودکی یا نوجوانی شروع می‌شود و در ۲۵ درصد بیماران با یک رویداد استرس‌زا همراه است. 

 آن‌ها خسته هستند:

اگر کودک شما خسته باشد ممکن است مو‌های خود را بچرخاند تا به سمت پایین کشیده شود. همچنین ممکن است کودک شما چرخاندن مو‌های خود را با مکیدن انگشت شست به عنوان راهی برای آرام کردن خواب خود جفت کند.

 آن‌ها بداخلاق هستند:

همچنین ممکن است ببینید که کودکتان مو‌هایش را دراز می‌کند و در صورت شلوغ شدن، شروع به کشیدن یا چرخاندن آن‌ها می‌کند. از آنجایی که چرخاندن مو روش مورد علاقه کودک خردسال برای آرام کردن خود است، می‌تواند نشانه خوبی برای زبان بدن شما باشد تا موقعیت‌هایی را که ممکن است کودکتان به آرامش نیاز داشته باشد، تشخیص دهید.

 پرستاری می‌کنند:

برخی از نوزادان به آرامی مو‌های پشت یا کناره‌های سر خود را در حالی که در حال شیر دادن هستند به عنوان راهی برای آرامش خود می‌کشند. اگر کودک شما در حال دندان درآوردن است برای کمک به تسکین درد لثه‌هایش ممکن است کشیدن مو را با گاز گرفتن انجام دهد.

چگونه کشیدن مو در نوزادان را مدیریت کنیم؟

  • چیز دیگری را به آن‌ها پیشنهاد دهید تا آن را نگه دارند مانند یک پتوی آرامش‌بخش یا اسباب‌بازی مورد علاقه
  • دادن یک حیوان عروسکی با مو‌های بلند یا خز برای کشیدن و چرخاندن
  • انجام یک بازی هماهنگی دست و چشم مانند کیک پاتی یا عنکبوت بی‌بی‌سی
  • با یک نوازش ملایم به کودک دلداری دهید
  • به آرامی نقطه‌ای روی سرشان را که می‌خواهند از آن بیرون بکشند ماساژ دهید و دست‌ها و بازو‌هایشان را به سمت پایین فشار دهید تا استراحت کنند.

اگر متوجه شدید که کودکتان مو‌هایش را می‌کشد هنگام اصلاح رفتار آرام باشید. به یاد داشته باشید که کشیدن موی سبک در کودکان خردسال طبیعی است و جای نگرانی نیست. اما اگر نوزادتان شروع به ایجاد لکه‌های طاس کرد، یا این عادت مکرر شد هر زمان متوجه شدید که او به دنبال مو‌هایش می‌رود به تلاش ادامه دهید و توجه او را به چیز دیگری منحرف کنید.

با نوزادی که مو‌های دیگران را می‌کشد چه برخوردی کنیم؟

هنگام شیر دادن یا حمل نوزاد مو‌های خود را به عقب ببندید یعنی به طوری که آن‌ها نتوانند به چیزی برای کشیدن دست پیدا کنند 

حواس آن‌ها را با چیز دیگری پرت کنید مانند بازی با یک اسباب بازی یا خواندن یک آهنگ

نتیجه‌گیری:

از هر تاکتیکی که برای جلوگیری از کشیدن مو‌های کودکتان استفاده می‌کنید ثابت قدم باشید. هرچه بیشتر یاد بگیرند که این کاری نیست که باید انجام دهند سریعتر از کشیدن مو‌های شما دست می‌کشند.

 

منبع:

flo.health


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *