1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

به چه علت کودکان از کوتاه کردن مو می‌ترسند؟

به چه علت کودکان از کوتاه کردن مو می‌ترسند؟

به چه علت کودکان از کوتاه کردن مو می‌ترسند؟

ترس یکی از احساسات اساسی است که همه افراد آن را احساس می‌کنند. علاوه بر این یک مکانیسم تطبیقی است. این بدان معنی که برای ما مفید بوده تا تهدیدات احتمالی را شناسایی کنیم و بتوانیم برای دفاع از خود در برابر آن‌ها اقدام کنیم. بنابراین می‌دانیم که ترس‌های رشدی دوران کودکی قابل انتظار و حتی سالم هستند. به طور کلی آن‌ها موقتی هستند و شامل هیچ نوع مداخله‌ای نمی‌شوند اگرچه گاهی اوقات ممکن است به کمک حرفه‌ای نیاز داشته باشند. عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند ترس از کوتاه کردن مو‌هایش را افزایش دهد به خصوص اگر این اولین بار است که کودک مو‌هایش را کوتاه می‌کند:

نوع ابزار مورد استفاده می‌تواند خطرناک باشد مانند تیغ، قیچی و ماشین‌های تیز.

مدتی ثابت نگه داشتن و دانستن این که در غیر این صورت ممکن است صدمه ببینی نیز خوشایندترین احساس نیست.

اگرچه این نشان دهنده هیچ نوع درد فیزیکی نیست اما برداشتن بخشی از بدن آن‌ها حتی اگر مو‌هایشان باشد علاوه بر تغییر تصویری که در پی خواهد داشت می‌تواند برای آن‌ها شوکه‌کننده باشد.

چگونه به کودکانی که از کوتاه کردن مو‌های خود می‌ترسند کمک کنیم؟

 ترس آن‌ها را تأیید کنید:

کودکان بر این باورند که چیزی می‌تواند به آن‌ها صدمه بزند و بنابراین می‌ترسند. بنابراین ضروری است که احساسات آن‌ها را تایید کنیم و به آن‌ها بفهمانیم که ما احساسات آن‌ها را درک می‌کنیم و به آن‌ها احترام می‌گذاریم. در این زمینه بی‌اعتبار کردن، تمسخر یا مسخره کردن کودک اشتباه است. ما نباید ترس‌های آن‌ها را دست کم بگیریم یا آن‌ها را به حداقل برسانیم زیرا آن‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا از خود دفاع کنند.

 بگویید که کوتاه کردن مو ضرری ندارد:

کودکان می‌دانند که‌ اشیاء خاصی وجود دارند که می‌توانند بدنشان را آزار دهند. مبلمان مستحکم، زمین یا برخی از ابزار‌هایی که لبه‌های تیز دارند مانند قیچی می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند و حتی باعث زخمی شدن آن‌ها شود. مهم است که به آن‌ها توضیح دهید که کوتاه کردن مو خطری ندارد.

نتیجه‌گیری:

ضروری است که صبر خود را از دست ندهید و به کودک زمان بدهید. بنابراین یافتن تعادل و دادن اعتماد به نفس مورد نظر برای تشویق آن‌ها به کوتاه کردن مو‌هایشان است.

 

منبع:

youaremom.com

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *