1402/12/02

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چه طور در دوران بارداری دوچرخه سواری کنیم؟

چه طور در دوران بارداری دوچرخه سواری کنیم؟

چه طور در دوران بارداری دوچرخه سواری کنیم؟

دوچرخه سواری در دوران بارداری می تواند فواید زیادی برای بدن و سلامت روان شما داشته باشد. تا زمانی که احساس امنیت و راحتی می کنید، می توانید تا جایی که دوست دارید در حاملگی خود به چرخه ادامه دهید.

 

آیا فعالیت در دوران بارداری مشکلی ندارد؟

در تمام دوران بارداری به بدن خود گوش فرا دهید و فعالیت های خود را متناسب با احساس خود تنظیم کنید. تا زمانی که هیچ نگرانی پزشکی یا عارضه ای وجود نداشته باشد، می توانید تا زمانی که دوست دارید به فعالیت خود ادامه دهید. اگر نگران هستید با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند در مورد سطح فعالیت مناسب شما مشاوره دهند.

آیا دوچرخه سواری در دوران بارداری من بی خطر است؟

فعالیت بدنی منظم در دوران بارداری می تواند به شما در حفظ سلامتی و بهبود احساس شما کمک کند. ورزش های کم ضربه مانند دوچرخه سواری می تواند راهی آسان برای شما باشد که فعالیت خود را در برنامه روزانه خود بگنجانید. فعال نگه داشتن شما باعث می شود بعداً در دوران بارداری و هنگام زایمان با مشکل روبرو شوید.

دوچرخه سواری در دوران بارداری چه مزیت هایی دارد؟

دوچرخه سواری علاوه بر اینکه راهی عالی برای تناسب اندام و تحرک است، می تواند فواید زیادی برای سلامت روان شما نیز داشته باشد. همچنین میتواند به خواب منظم شما و کاهش استرس تان کمک کند. همچنین می تواند به شما در داشتن آرامش و هوشیاری کمک کند. مزیت های دوچرخه سواری در دوران بارداری شامل موارد زیر است:

•کمک به ایجاد استقامت برای کار و زایمان

•بهبودی پس از زایمان را تسریع کنید

•به افزایش سطح انرژی شما کمک می کند

همچنین این یک روش آسان و راحت تر برای شما است که می توانید کارهای خود را انجام دهید و از هوای تازه لذت ببرید. برخی از زنان هنگام راه رفتن در دوران بارداری درد لگن را تجربه می کنند. اما دوچرخه سواری می تواند به کاهش آن درد کمک کند.

 

نکات مهم برای دوچرخه سواری در دوران بارداری:

۱- به خودتان سخت نگیرید:

فقط آنچه احساس راحتی و امنیت برای شما فراهم می‌کند انجام دهید.

۲- با پزشک خود صحبت کیند:

در مورد میزان فعالیت خود در مراحل مختلف بارداری مشاوره بگیرید.

۳- به تعادل خود فکر کنید:

تعادل شما ممکن است متفاوت باشد زیرا وزن اضافی را تحمل می کنید.

۴- در صورت نیاز کمی استراحت کنید:

چند دقیقه وقت بگیرید تا نفس بکشید. یا اگر کمی به استراحت نیاز دارید می توانید راه بروید و دوچرخه خود را فشار دهید.

۵- آب بنوشید:

مانند تمام ورزش ها پس از پایان کار مقدار زیادی آب بنوشید و خنک شوید.

۶- اگر حالتان بد است توقف کنید:

اگر به هر طریقی احساس ناراحتی، تنگی نفس، سرگیجه، احساس درد یا احساس غیرمعمولی دارید توقف کنید و به پزشک مراجعه کنید.

نتیجه گیری:

اگر به تازگی شروع به دوچرخه سواری کرده اید و فرزندتان هم همراهتان است قبل از شروع به حرکت نگاهی به راهنمای دوچرخه سواری بی اندازید زیرا برای مبتدیان بسیاری از نکات و راهنمایی های مفید در مورد نحوه شروع گفته شده است. دوچرخه سواری فواید زیادی برای سلامتی جسمی و روحی برای همه افراد دارد. هنگامی که در دوران بارداری احساس می کنید انرژی کمتری دارید، یک دوچرخه سواری آسان همان چیزی است که شما نیاز دارید.

 

منبع: www.sustrans.org.uk


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *