1401/04/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چه نوشیدنی‌هایی برای کودکان نوپا مفید هستند؟

چه نوشیدنی‌هایی برای کودکان نوپا مفید هستند؟

چه نوشیدنی‌هایی برای کودکان نوپا مفید هستند؟

شیر:

محتوای کلسیم و ویتأمین D شیر به ویژه در ساخت استخوان‌ها و دندان‌های کودک نوپا مهم است. فقط مطمئن شوید که شیر‌های طعم دار از قبل مخلوط شده را در یخچال بگذارید. آن‌ها حاوی قند، چربی و کالری بیشتری نسبت به انواع معمولی هستند. ممکن است شیر سویای غنی شده را به او بدهید، شیری که کمی شیرین‌تر از شیر گاو است و به همان میزان کلسیم دارد. اگر او بیش از حد شیر بنوشد این می‌تواند اشتهای او را برای سایر غذا‌های مغذی مورد نیازش کم کند.

 آب:

آب بدون قند، بدون چربی، بدون کالری و بدون مواد افزودنی است. به علاوه اگر مستقیماً از شیر آب می‌آید احتمالاً حاوی فلوراید است که از ایجاد حفره جلوگیری می‌کند. از پزشک اطفال یا دندانپزشک خود بپرسید که آیا کودک نوپای شما به مکمل فلوراید نیاز دارد یا نه. )

 

کودک نوپا چه نوشیدنی‌هایی می‌تواند در حد متعادل بخورد؟

 آبمیوه طبیعی:

آب میوه حاوی مقدار زیادی قند است که می‌تواند معده کودک شما را تحریک کند و خطر پوسیدگی را افزایش دهد. سعی کنید از آبمیوه‌های تازه و طبیعی استفاده کنید زیرا دارای مواد مغذی بوده و قند طبیعی دارند.

 اسموتی‌ها:

در حالی که این نوشیدنی‌های ترکیبی نباید برای رفع تشنگی کودک نوپا در تمام ساعات شبانه روز استفاده شوند، اسموتی‌ها می‌توانند یک میان وعده عالی برای تغذیه کودک شما با مواد مغذی باشند. شیر را با یخ خرد شده، تمشک و پرتقال مخلوط کنید. ماست (معمولی یا یخ‌زده) را با موز و توت فرنگی مخلوط کنید. یخ خرد شده را به تنهایی با میوه‌ها یا سبزیجات مورد علاقه کودک نوپا مخلوط کنید.

 

کودکان نوپا از چه نوشیدنی‌هایی باید اجتناب کنند؟

 نوشیدنی‌های میوه‌ای و نوشابه:

این نوشیدنی‌ها یکی از بزرگترین منابع قند تصفیه شده در رژیم غذایی کودکان و عامل اصلی چاقی و پوسیدگی دندان در دوران کودکی هستند.

 نوشیدنی‌های کافئین دار:

شما همچنین نباید به کودک نوپای خود قهوه یا اسپرسو بدهید و سپس انتظار داشته باشید که او شب را بدون بیخوابی بگذراند. اما ممکن است متوجه نباشید که نوشیدنی‌هایی مانند چای سرد، نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا، آب‌های ویتأمینه و بسیاری از نوشابه‌های گازدار (حتی نارنجی و شفاف) حاوی کافئین یا محرک‌های دیگر هستند. کودکان خردسال نسبت به بزرگسالان بیشتر مستعد تأثیرات کافئین هستند که علاوه بر اختلال در زمان خواب و چرت می‌تواند باعث بی‌حالی، سردرد، مشکلات شکمی و مشکل در تمرکز شود.

 

منبع:

www.whattoexpect.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *