1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

سه انیمیشن جذاب برای سه گروه سنی متفاوت در دیجیتون

سه انیمیشن جذاب برای سه گروه سنی متفاوت در دیجیتون

سه انیمیشن جذاب برای سه گروه سنی متفاوت در دیجیتون

انیمیشن فروزن

انیمیشن فروزن درباره دو شاهزاده با نام‌های السا و آنا است که بعد از اتفاقی که در کودکی برایشان می‌افتد از هم دور شده و مثل گذشته خواهران صمیمی یکدیگر نیستند. قدرت جادویی السا اگر کنترل نشود خطرناک بوده و می‌تواند به دیگران آسیب بزند. انیمیشن فروزن درباره بازگشت این دوخواهر به یکدیگر و نجات پادشاهی آرندل از دشمنان است.

یکی از موسیقی‌های جذابی که برای این انیمیشن ساخته شده است، آهنگ let it go است که السا زمانی که قصر یخی خود را می‌سازد و نیرو خود را قبول می‌کند، می‌شنویم. این انیمیشن برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال ۲۰۱۴ شده و رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ را شکسته است.

روند ابتدایی انیمیشن فروزن بسیار سریع است. ما یک خانواده پادشاهی را در آرندل می‌بینیم که بسیار خوشحال در کنار هم زندگی‌ می‌کنند و یک خانواده شاد را تشکیل می‌دهند. در کمتر از پنج دقیقه قدرت یخی السا به آنا صدمه می‌زند، آنا بهبود یافته و حافظه اش را از دست می‌دهد، السا و آنا از یکدیگر دور می‌شوند، پادشاه و ملکه فوت کرده و در نهایت در طول یک موسیقی جذاب، السا و آنا دور از یکدیگر بزرگ می‌شوند. آنا در ابتدا دلیل دوری السا را نمی‌فهمد و برای صحبت کردن با او هرروز پشت در اتاق السا می‌ایستد.

شخصیت السا با آنا کاملا متفاوت است. آنا شاد و پرانرژیِ، احساساتی و عجول است اما السا صبورتر، عاقل تر و به طور کلی درون گرا تر از السا است.

داستان اصلی و ریتمیک از زمان تاج گذاری السا شروع می‌شود. ما راز السا را برخلاف تمام مردم شهر می‌دانیم و نگرانی‌های او را از اتفاقاتی که ممکن است بیافتد درک می‌کنیم.

انیمیشن السا و آنا سرشار از لحظات دوست داشتنی و جذاب است و بالا و پایین ها و چالش های متفاوتی  است. از عشق اشتباهی آنا گرفته تا آدم برفی سخن گویی به اسم اولاف!

Jennifer Lee کارگردان انیمیشن فروزن با ساخت این انیمیشن اولین قدم را برای کارگردانی در این حوزه برداشت. او در نویسندگی زوتوپیا و رالف خرابکار نیز به گروه نویسندگان کمک می‌کرد.

انیمیشن بت ویلز

یکی دیگر از انیمیشن‌های جذاب و جادویی که قصد بررسی آن را داریم انیمیشن بت ویلز است.

انیمیشن بت ویلز داستان وسایل و ابزار شگفت‌انگیز بتمن است که به حفظ شهر گاتهام از جنایت‌ها و دزدی‌ها کمک می‌کنند. داستان‌ها و ماجراهای این انیمیشن با حضور ابرقهرمان‌هایی مثل بتمن، رابین و بت‌گرل در مقابل شرورهای اصلی گاتهام یعنی جوکر، هارلی کویین، مرد پنگوئنی و زن گربه‌ای روایت می‌شود. ژانر اکشن انیمیشن بت ویلز برای کودکان و نوجوانان صحنه‌های هیجان‌انگیزی را می‌سازد.

Bam یا همان بتموبیل، رهبر و لیدر تیم بت ویلز است. او با مبارزه علیه شروران شهر گاتهام مردم شهر را نجات می‌دهد.

Red ماشین قرمز رابین، دستیار بتمن، در تیم بت ویلز به تیم کمک می‌کند.

Wing نیز جت فوق پیشرفته بتمن است که تیم بت ویلز را در مامورایت های نجات همراهی می‌کند.

Buff  ماشین سنگین مهربان و عضله‌ایی است که در عملیات‌ها به نجات مردم کمک می‌کند.

انیمیشن بت ویلز برای کودکان و نوجوانانی که طرفدار داستان‌های اکشن، مبارزه‌ای و نجات دنیا هستند مناسب است. داستان‌هایی راجع به خنثی کردن نقشه‌های شخصیت‌های منفی با نیت‌های بد را در این انیمیشن می‌توانید دنبال کنید.

رده سنی این مجموعه برای پیش از دبستان در نظر گرفته شده و داستان‌هایی مناسب این سن طراحی شده است. پیچیدگی‌های شخصیتی و داستانی ساده و قابل درک برای کودکان و خردسالان از دلایل محبوبیت انیمیشن بت ویلز است.

در ادامه می‌خواهیم شما را با انیمیشن ترول ‌ها آشنا کنیم!

انیمیشن ترول ها

در انیمیشن ترول ها می بینیم که ترول ‌ها موجودات کوچک و رنگارنگی هستند که تنها با حس شادی و خوشحالی زندگی می‌کنند. در کنار آشنایی با این شخصیت‌های دوست داشتنی ما با برگن‌ها آشنا می‌شویم. برگن‌ها موجوداتی افسرده و غمگین هستند که راز شادی را در خوردن ترول‌ها می‌دانند.

چندین سال قبل رهبر ترول‌ ها برای نجات قوم و ادامه زندگی آن‌ها محل زندگی همه آن‌ها را مخفیانه تغییر داده و داخل درخت‌های یک جنگل زندگی را شروع کردند.

حال بعد از گذشت چند سال آشپز برگن‌ها بعد از تحقیق و جستجو فراوان توانست محل زندگی ترول‌ ها را پیدا کرده و تعدادی از آن‌ها را بدزدد. دو ترول به نام‌های پاپی و برانچ برای نجات دوستانشان داوطلب می‌شوند و ماجراهای جذابی را ارائه می‌دهند.

انیمیشن ترول‌ ها ساخته کمپانی Dreamworks است که در انیمیشن‌سازی و ساخت کارتون‌های محبوب با پیکسار و دیزنی در رقابت است.

 کارگردان این انیمیشن Mike Mitchell است. Mike Mitchell در زمینه‌های مختلفی فعالیت داشته. از کارگردانی شرک چهار ( شرک برای همیشه) تا صداپیشگی کله کدو و پنگوئن‌های ماداگاسکار.

او برای صداپیشگی دو شخصیت اصلی ترول ‌ها از دو بازیگر مشهور هالیوودی،Anna Kendrick وJustin Timberlake استفاده کرد. این انتخاب به موزیکال بودن این انیمیشن نیز خیلی کمک کرد چون هردو صداپیشه سابقه خوانندگی و بازی در فیلم های موزیکال را داشتند. کودکان و نوجوانان می‌توانند با تماشای انیمیشن ترول ها با احساسات خود بیشتر آشنا شوند و بفهمن حس غم و ناراحتی لزوما حس بدی نیست و باید گاهی این حس درک شود. در انیمیشن ترول ها لحظات شیرین و جذابی را از تفاوت شخصیت برانچ و پاپی می‌بینیم که برای کودکان می‌تواند آموزنده و به یاد ماندنی باشد.

 

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *