1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

وسایل ضروری برای سفر با کودکان

وسایل ضروری برای سفر با کودکان

وسایل ضروری برای سفر با کودکان

خیلی از افراد فکر می‌کنند سفر به همراه کودک ممکن نیست؛ اما در واقع چنین سفری لذت دوچندان به ارمغان می‌آورد، البته که باید نکات لازم در رابطه با این سفر را بدانید. اگر در چنین سفرهایی به وسایل ضروری و موردنیازتان توجه داشته باشید، هم خودتان و هم کودکتان اذیت نخواهید شد. یکی از نکات قابل‌توجه این است که متخصصین پیشنهاد می‌کنند نوزادان را تا دو هفتگی سفر نبرند ولی بعد از آن در صورت سالم بودن نوزادان مشکلی پیش نمی‌آید. پس اگر قصد سفر با کودک را دارید، تمامی وسایل موردنیازتان را بردارید تا سفر شیرین به تجربه تلخ تبدل نشود. در این متن می‌خواهیم شما را با وسایل ضروری کودکان در هنگام سفر آشنا کرده و اقدامات لازم قبل از آغاز سفر را یادآوری کنیم.

 

تجربه سفر با کودکان

در وهله اول برای سفر باید برنامه‌ریزی دقیق انجام شود، مخصوصاً اگر همراه خود کودک داشته باشید، باید اولویت شما کودکتان باشد تا نیازهایش را برطرف کرده و سفری خوش و به‌یادماندنی تجربه کنید و هم اینکه کودکتان تجربه‌ای جدید و به دور از روزمرگی‌های تکراری داشته باشد. با اینکه خیلی از خانواده‌های ایرانی بعد از بچه‌دار شدن تعداد سفر را کم و مدت‌زمان سفرشان را کوتاه می‌کنند، اما در واقع نباید چنین باشد، زیرا سفر کردن در روحیه مادر و در نتیجه کودک تأثیر زیادی دارد. انتخاب وسیله نقلیه مناسب و راحت از واجبات هر سفری است، مخصوصاً برای سفرهای طولانی همراه با کودک بهتر است در انتخاب وسیله نقلیه دقت داشته باشید. به یاد داشته باشید که حین سفر همه وظایف مربوط به مادر نیست و باید پدر نیز در این سفر همکاری کرده و به همدیگر کمک کنند.

 

وسایل موردنیاز برای نوزادان تا یک‌سالگی

در همین ابتدا باید بگوییم بعد از رزرو بلیط هواپیما از طریق این لینک (https://safarmarket.com/flights) که برای نوزادان وسایل بهداشتی بیشتر از نیازشان بردارید، زیرا ممکن است در شهر مقصد از همان برند نتوانید پیدا کنید یا اینکه ممکن است سفرتان بنا به دلایلی طولانی‌تر شود که در این صورت خیالتان از این بابت آسوده باشد. وسایل موردنیاز عبارت‌اند از پوشک، دستمال مرطوب، زیرانداز، صابون، شیر خشک، شیشه شیر، پد بهداشتی، پارچه خشک‌کن، پتو و ملحفه، چند دست لباس، اسباب‌بازی دم‌دستی، کلاه، پستانک و بطری آب. سایر وسایل موردنیاز برای کودکان عبارت‌اند از کالسکه، صندلی ماشین و بالش. یکی دیگر از وسایل موردنیاز در هنگام سفر با کودک به همراه داشتن داروهای ضروری برای دل‌درد، تب و اسهال و ویتامین‌های موردنیاز است. وسایل ضدعفونی‌کننده یا صابون در هنگام سفر فراموش نشود، زیرا کودکان بدون توجه به محل‌هایی که دست می‌زنند یا می‌نشینند، همیشه در معرض آلودگی هستند، بنابراین باید به صورت مداوم دست‌هایشان ضدعفونی شوند. به یاد داشته باشید که بردن نوزادان در این رده سنی به دریا ممنوع است، زیرا وجود باد، گرم یا سرما موجب اذیت و استرس کودکتان می‌شود.

 

وسایل موردنیاز برای کودکان بالای دو سال

با توجه به اینکه کودکان روزبه‌روز رشد می‌کنند و زمانی می‌رسد که خودشان نیز در اقدامات سفر شرکت کرده و دوست دارند همراه بزرگ‌سالان از سفرشان لذت ببرند. به‌عنوان‌مثال، کودکان دو ساله را می‌توانید به تماشای جاده تشویق کنید و با بردن اسباب‌بازی و وسایل سرگرم‌کننده خوشحالشان کنید. کودک در چنین سنی دوست دارد آزاد باشد و محیط اطراف خود را کشف کند که پیشنهاد می‌شود مانع نشوید و اجازه دهید تا لذت ببرد. برای حفظ بهداشت این کودکان نیز بهتر است حواستان به تمیزی دست‌هایشان باشد تا آلودگی را به دهان یا چشم‌هایشان نبرند.

 

انتخاب محل اقامت مناسب با کودک

شاید قبل از بچه‌دار شدن به محل اقامت چندان اهمیتی داده نشود و افراد به سایر موارد سفر توجه داشته باشند. اما در هنگام سفر با کودکان اولویت آن‌ها هستند و باید به فکر محلی باشید که آرامش داشته باشد و به مراکز درمانی نیز نزدیک باشد. حتی در هنگام رزرو هتل می‌توانید به فکر جاهایی باشید که محوطه یا زمین‌بازی برای کودکان داشته باشد.

 

رختخواب مناسب کودکان

با توجه به اینکه از تختخواب‌های محل اقامت خود اطلاعی ندارید، بنابراین بهتر است برای کودکان رختخواب خودشان را ببرید تا هم خیالتان از بابت بهداشت آسوده باشد و هم اینکه کودکتان به رختخواب و بالش خود عادت کرده است، در این شرایط بدخواب نشود. علاوه بر آن، بهتر است چند ملحفه تمیز به همراه خود بردارید تا در صورت نیاز استفاده کنید.

 

غذای کودکان در سفر

مورد دیگر در هنگام سفر با کودکان این است که هر غذایی مناسب کودکتان نیست، بنابراین قبل از اقدام به سفر باید در مورد غذا برنامه‌ریزی داشته باشید و وسایل موردنیاز برای تهیه غذا را همراه خود بردارید. همچنین ظرف غذا و قاشق مخصوص را فراموش نکنید. همچنین بهتر است همراه خود آب‌معدنی ببرید تا هم سالم باشد و هم از بروز بیماری‌های فصلی جلوگیری شود.

 

لباس مناسب سفر

با توجه به اینکه کودک به آب‌وهوای شهر خودتان عادت کرده است، بنابراین در هنگام سفر به شهری دیگر باید خودتان را به آب‌وهوای متفاوت آماده کنید. کودکان جزو آسیب‌پذیرترین افراد هستند، بنابراین ممکن است در معرض هوای سرد یا گرم مریض شوند. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی بهتر است لباس متناسب با شهر مقصدتان بردارید. همچنین فراموش نشود که چند دست لباس اضافی نیز به همراه داشته باشید، زیرا کودکان در فاصله اندکی لباس کثیف می‌کنند و در حین سفر شستن و خشک‌کردن لباس‌ها کار دشواری است. یکی دیگر از نکات قابل‌توجه این است که در هنگام سفر به کودکان لباس راحت بپوشانید، سعی کنید حتماً شلوار و جوراب داشته باشند.

 

وسایل بازی و سرگرمی

نوزادان و کودکان در هر لحظه از شبانه‌روز دوست دارند با اسباب‌بازی‌های خود بازی کنند یا اینکه با وسیله‌ای سرگرم شوند، بنابراین بهتر است در هنگام دور شدن از منزل نیز وسایل موردعلاقه‌شان را به همراه خود بردارید. مطمئن باشید که در این صورت متوجه حضور کودک در سفر نخواهید شد و خودشان سرگرم می‌شوند.

 

 

صندلی ماشین و کالسکه

در هنگام سفر با ماشین شخصی از وسایل ضروری داشتن صندلی ماشین است تا هم کودکتان در بغل کلافه نشود و هم شما خسته نشوید و هم اینکه در هنگام وقوع خطرات جاده‌ای و تصادفات جانشان در امان باشد. صندلی کودک مخصوصاً برای کودکان زیر یک سال از ضروریات است که باید توجه کنید. همچنین کالسکه نیز همراه خود داشته باشید تا در هنگام گشت‌وگذار کودکتان را در آغوشتان حمل نکنید. فکر اشغال جا یا اضافه‌بار نباشید، زیرا خودتان بعد از برگشت از سفر متوجه کارآیی این وسیله خواهید شد.

 

سخن آخر

یادتان باشد سفر با کودک بسیار جذاب خواهد بود، فقط کافی است در هنگام سفر به همراه کودک یا نوزاد به چند نکته ساده توجه کنید تا هم خودتان در آرامش باشید و هم کودکتان اذیت نشود. همین‌ها سبب می‌شوند تا روحیه مضاعف بگیرید و از سفر و آشنایی با جاهای جدید لذت ببرید. پیشنهاد می‌شود تا قبل از اقدام به سفر راهنمایی‌های مربوط به سفر با کودک را مطالعه کرده و تمامی وسایل موردنیاز را لیست کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *