1403/02/07

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

پزشکان چگونه شکستگی استخوان در کودکان را درمان می‌کنند؟ 

پزشکان چگونه شکستگی استخوان در کودکان را درمان می‌کنند؟ 

پزشکان چگونه شکستگی استخوان در کودکان را درمان می‌کنند؟ 

هنگامی که به اورژانس یا مطب پزشک رسیدید کادر پزشکی در مورد آنچه اتفاق افتاده و همچنین آخرین باری که کودک شما خورده یا نوشیده است (در صورتی که نیاز به بیهوشی داشته باشد) سؤالاتی می‌پرسند.  پزشک محل آسیب را بررسی می‌کند و در صورت مشکوک شدن به شکستگی کودک شما برای تایید نوع و محل شکستگی برای عکسبرداری با اشعه ایکس فرستاده می‌شود. در صورت لزوم ممکن است برای کاهش درد به او دارو داده شود.
اگر استخوان شکسته باشد پزشک احتمالاً با یک متخصص ارتوپد (متخصص استخوان) تماس می‌گیرد تا شکستگی کودک شما را گچ بگیرد یا ممکن است محل آسیب دیده در یک آتل (مشابه گچ‌گیری اما نه در تمام طول آن سخت) قرار داده شود و پس از کاهش تورم معمولاً در عرض یک هفته به ارتوپد برای گچ‌گیری ارجاع داده شود.
اگر متخصص نیاز به دستکاری دست یا پای کودک نوپای شما داشته باشد تا استخوان‌ها را قبل از گچ گرفتن در جای خود قرار دهد کودک شما به اورژانس فرستاده می‌شود و از طریق IV داروی بیهوشی به او داده می‌شود. این بیهوشی معمولاً فقط ۲۰ دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد. اگر آسیب یک شکستگی ساده باشد و استخوان‌ها نیازی به دستکاری نداشته باشند دست یا پای کودک شما فقط در گچ قرار می‌گیرد. البته به ندرت استخوان‌های شکسته در کودکان قبل از گچ گرفتن توسط پزشک نیاز به جراحی دارند.

اگر شکستگی شدید باشد یا عوارض همراه داشته باشد کودک شما باید برای جراحی در بیمارستان بستری شود. نوع گچ‌ گیری کودک شما به محل و نوع شکستگی بستگی دارد. اکثر شکستگی‌ها معمولاً به گچ یا فایبرگلاس نیاز دارند اما برای بقیه یک آتل بی‌حرکت لازم است. هنگامی که گچ یا آتل بسته شد احتمالاً با دارو‌های ضد درد برای کودکتان به خانه فرستاده خواهید شد. ممکن است مجبور شوید با ارتوپد در ارتباط باشید و قرار ملاقات‌های منظمی برای کودک نوپا بگذارید تا زمانی که استخوان بهبود یابد و گچ برداشته شود.

چه مدت طول می‌کشد تا استخوان‌های کودک نوپا بهبود یابد؟

خوشبختانه استخوان‌های یک کودک خردسال خیلی سریع‌تر از استخوان‌های یک بزرگسال بهبود می‌یابد. زمان بهبودی شکستگی کودک نوپا به استخوان شکسته شده و نوع شکستگی بستگی دارد. برای مثال شکستگی انگشت معمولاً تنها به حدود سه تا چهار هفته برای بهبود نیاز دارد و ساعد سه تا شش هفته طول می‌کشد (اگرچه ممکن است تا ۱۲ هفته طول بکشد) و زمان بهبودی آرنج یا دست می‌تواند بین سه تا شش هفته باشد.

بعد از برداشتن گچ کودک نوپا چه اتفاقی می‌افتد؟

به طور کلی می‌توانید انتظار داشته باشید که پوست کودکتان رنگ پریده به نظر برسد و پس از بسته شدن گچ احساس خشکی و پوسته پوسته شدن پیدا کند. این طبیعی بوده و به دلیل تجمع پوستی است که معمولاً در طول حمام یا دوش گرفتن روزانه شسته می‌شود (زمانی که قسمت بدن در گچ قرار ندارد). همچنین ممکن است کودک شما در ناحیه‌ای که در گچ قرار داشت کمی درد داشته باشد و ماهیچه‌ها کوچکتر به نظر برسند. این نیز طبیعی است و در عرض چند هفته بهبود می‌یابد. بسته به شکستگی کودک نوپا ممکن است نیاز به انجام تمرینات خاصی داشته باشد که حرکت مفصل، قدرت عضلانی و انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد. پزشک همچنین ممکن است بگوید کودک شما باید از فعالیت‌های خاصی مانند بازی در زمین بازی اجتناب کند.

چگونه از شکستگی استخوان در کودکان جلوگیری کنیم؟

مطمئن شوید کودکتان ویتامین کافی مصرف می‌کند:

بدن کودک شما برای ساختن استخوان‌های سالم به کلسیم (البته در غذا‌های لبنی و همچنین در سبزیجات برگ دار و بسیاری از غذا‌های دیگر) نیاز دارد. ویتامین D چیزی است که به بدن کمک می‌کند کلسیم را جذب کند. بنابراین خانواده شما به مقدار زیادی از هر دو نیاز دارند. اکثر کودکان می‌توانند مقدار توصیه شده کلسیم را با خوردن دو تا سه وعده در روز از لبنیات دریافت کنند.

 از صندلی کودک در ماشین استفاده کنید:

همیشه از صندلی ماشین کودک استفاده کنید و کودک نوپا را در صندلی عقب بگذارید تا در صورت حادثه به سمت جلو و شیشه پرتاب نشود. همچنین قبل از رانندگی مطمئن شوید که کوچولوی شما سرجایش نشسته است.  

 

منبع:

www.whattoexpect.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *