1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

کودکان در حال رشد چه علائم دردی دارند؟

کودکان در حال رشد چه علائم دردی دارند؟

کودکان در حال رشد چه علائم دردی دارند؟

درد در حال رشد دردهایی در عضلات یا استخوان ها است. وقتی بچه ها رشد سریع را تجربه می کنند ممکن است بروز کنند. کودکانی که دردهای در حال رشد دارند معمولاً در اواخر روز یا در نیمه شب در پاهای خود درد دارند. این دردها پس از یک روز فعالیت بدنی شدید ممکن است به وجود بیایند، اما همیشه مشخص نیست که چه عواملی باعث بروز آنها می شود. کودکانی که دردهای در حال رشد دارند معمولاً علائم دیگری از جمله کاهش وزن، لنگیدن، تب یا تورم مفصلی ندارند و درد نباید فعالیت وی را محدود کند. دردهای در حال رشد نیز معمولاً رخ می دهد:

– هم در پسران و هم در دختران

– در هر دو پا

در قسمت جلوی ران، در عضله ساق پا (پشت ساق پا)، در عضلات پشت زانو و در-  پاشنه پا

– در کودکان بین سه تا پنج سال و بین هشت تا ۱۲ سال

کودکان با دردشان چگونه رفتار میکنند؟

اگر شما بتوانید درد را هنگام بروز آن معالجه کنید کودک شما هم برای مدتی خوب است تا درد دوباره شروع شود. بسته به اینکه چند وقت یک بار اتفاق می افتد می تواند طبیعی باشد. در اینجا برخی از روش های درمانی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

۱- اگر درد باعث درد پا در کودک شما شود، ماساژ ناحیه به شما کمک می کند. در حالی که اگر آسیب دیدگی یا بیماری پزشکی دیگری باعث درد شده باشد، لمس یا ماساژ ناحیه می تواند درد را بدتر کند

۲- اگر به نظر می رسد درد کودکتان در روزهایی که ورزش می کند شدیدتر است می توانید مدت زمان یا شدت فعالیت بدنی او را کمی محدود کرده و او را تشویق کنید که بیشتر استراحت کند تا ببیند این کمک می کند یا نه

۳- می توانید مناطقی را که دردناک هستند یخ بزنید

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر درمان های شما به کاهش درد به طور موقت کمک می کند اما درد همیشه در بعضی از زمان ها برمی گردد، انتظار می رود که درد در حال رشد باشد. اما اگر درمان ها حتی کمی هم کمک نمی کنند پس احتمالاً باید برای ارزیابی به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. شما و پزشک ممکن است بخواهید سایر علل احتمالی از جمله عفونت  شکستگی، تومورها و استئوکندریت دیسکال را رد کنید. بیماری که باعث سستی غضروف و استخوان نگهدارنده آن می شود اغلب در مفصل زانو دچار درد میشود.

 

منبع: www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *